۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۵۰۷
مدير مسؤول موسسه آموزشي و پژوهشي مذاهب اسلامي:

عدم حضور شخصيت‌هاي حوزوي و مراجع تقليد در نمايشگاه ضرر زيادي براي بخش حوزوي دارد

حجت الاسلام براتي گفت: عدم حضور شخصيت‌هاي حوزوي و مراجع تقليد در نمايشگاه ضرر زيادي براي بخش حوزوي دارد زيرا آنها با حضورشان هم آثار جديد وهم طرح‌هاي جديد ارائه مي‌دهند.
حجت الاسلام و المسلمين براتي مديرمسئول موسسه آموزشي و پژوهشي مذاهب اسلامي

حجت الاسلام احمد براتي مدير مسؤول موسسه آموزشي و پژوهشي مذاهب اسلامي در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاري رسا، با اشاره به فعاليت‌هاي اين موسسه در جهت ايجاد تقريب و همدلي ميان ملل مسلمان جهان اظهار داشت: ما سعي داريم جريان فكري اهل سنت را به همه بشناسانيم تا بتوانيم در صورت لزوم به شبهات آنها پاسخ دهيم.

 

وي ادامه داد: ما دو هدف عمده را دنبال مي‌كنيم ابتدا آشنايي با تفكرات و جريان‌سازي اهل سنت و سپس آشنا كردن طلاب و روحانيون با شيوه‌هاي تعامل و تقريب با اهل سنت است، در اصل پاسخ به شبهات اهل سنت از سوي اهل تشييع براي خاتمه دادن به موضوعات غلط است.

 

حجت الاسلام براتي مديرمسئول موسسه آموزشي و پژوهشي مذاهب اسلامي با بيان اينكه ظرفيت بخش حوزوي در نمايشگاه بيشتر است خاطرنشان كرد: مردم ما مي‌توانند تعامل بيشتري با حوزويان داشته باشند و از آنها استفاده كنند مثل بخش مشاوره حوزوي كه با استقبال خوبي هم روبرو شد، از سوي ديگر موقعيت مكاني بخش حوزوي بايد در شرايط مطلوب‌تري قرار گيرد، زيرا غرفه‌هاي بخش حوزوي ناشناخته ماندند در حالي كه بيشتر مي‌توانستند خودشان را نشان دهند.

 

مديرمسؤول موسسه آموزشي و پژوهشي مذاهب اسلامي با اشاره به اينكه شخصيت‌هاي مطرح حوزوي بايد در نمايشگاه حضور يابند و نبود آنها يك ضعف به شمار مي‌رود تصريح كرد: عدم حضور شخصيت‌هاي حوزوي و مراجع تقليد در نمايشگاه ضرر زيادي براي بخش حوزوي دارد زيرا آنها با حضورشان هم آثار جديد وهم طرح‌هاي جديد ارائه مي‌دهند.

 

وي افزود: ما بيشتر در اين سال‌ها به دنبال احياي تمدن اسلامي بوده‌ايم تا بتوانيم از ظرفيت و سرمايه‌هاي اسلامي در جهت توانمندي معنوي و علمي استفاده كنيم تا از اين طريق با جبهه صهيونيست و استكبار بدون نگاه به مذهب به آنها بپردازيم.

 

حجت الاسلام براتي در پايان گفت: ما بايد به دنبال تقريب و همگرايي ملل مسلمان باشيم و فاصله‌ها را كم كنيم و وحدت بين أمت اسلامي را افزايش دهيم، ما بايد از طريق تعامل صحيح، همزيستي و همگرايي با فرقه‌هاي ديگر مسلمانان درصدد ايجاد امت واحد اسلامي باشيم./816/303/ب3

ارسال نظرات