۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۵۶۸۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روز قدس محور انسجام اسلامی برای نابودی رژیم صهیونیستی است

مدیر حوزه علمیه مازندران روز قدس را محور انسجام اسلامی و نماد وحدت مسلمین دانست و گفت: انتخاب روز قدس نشانه بصيرت و نگاه نافذ حضرت امام خميني(ره) به مسائل جهان اسلام و مسلمانان است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران، روز قدس را محور انسجام اسلامی و نماد وحدت مسلمین دانست و گفت: انتخاب روز قدس نشانه بصيرت و نگاه نافذ حضرت امام خميني(ره) به مسائل جهان اسلام و مسلمانان است.

 

وی با بيان اين امام خميني(ره) تئوري روز قدس را مطرح و بر اهميت آن تأکيد کردند، گفت: امام راحل نقطه ضعف و نابودي رژيم غاصب اسرائيل را در آزاد سازي قدس شريف مي دانست.

 

حجت الاسلام طاهری با بيان اين که روز قدس موجب شده تا اقتدار و عزت مسلمانان در جهان رو به افزايش و در يک روز و زمان واحد بين تمام مسلمانان جهان وحدت، يکپارچگي و همدلي حاکم باشد، گفت: در يک روز تمام مردم کشورهاي مسلمان جهان عليه يک پديده شوم و باطل قيام مي کنند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روز قدس موجب افزايش روز افزون ترس و واهمه رژيم صهيونيستي از مسلمانان شده و اين رژيم غاصب و جنايتکار هر روز در بين مردم و مسلمانان کشورهاي جهان و افکار عمومي جايگاه خود را از دست مي دهد و هر روز منفورتر و رسواتر از گذشته مي شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مشروعيت و مقبوليت يک حکومت و حاکمان آن به حمايت و پشتيباني مردم بستگي دارد، گفت: حکومت هاي فاسد و باطلي همچون آمريکا و اسرائيل که در بين مردم خود نيز جايگاه و مقبوليتي ندارند و در بين مردم جهان منفور هستند محکوم به شکست خواهند بود.

 

وی گفت: انسجام اسلامی، به‌ویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است. در این میان، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط اشتراکی است که می‏ تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: اکنون بر همه ملت ‏های مسلمان وظیفه است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم‏ اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند. در حقیقت انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران به اثرات انقلاب اسلامی به ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان اشاره کرد و افزود: عملکرد جهانی امام خمینی(ره) ‏ در سطح جهانی اسلام، به‌ویژه مسأله قدس شریف، موجب وحدت و هم‏دلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‏های بلند اسلامی شد.

 

وی گفت: در اندیشه امام خمینی(ره)‏، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام و مسلمانان است و ایشان با نام‏ گذاری روز قدس و تغییر این مسأله از مقوله‏ ای صرفا عربی به مقوله ‏ای اسلامی، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائیل فراخواند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به توطئه افکنی برخی کشورهای اسلامی منطقه در موضوع فلسطین افزود: حمایت از قدس و فلسطین که نماد جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی است وظیفه آحاد مردم ما است تا با یاد امام خمینی(ره) و رهروی از مقام معظم رهبری با زبان روزه به وظیفه شرعی و قانونی و عرفی خویش عمل کنند.

 

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: روز قدس نماد صف‌بندی حق در مقابل کفر و باطل است و این روز تنها روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی و مسلمانان است که باید فریاد رسای خود را بر سر سرطان کشنده منطقه بکشند و اتحاد و انسجام امت اسلام را به رخ جهانیان بکشانند.202/ب2/950/

ارسال نظرات