۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۵۷۲۶
امام جمعه پردیسان:

محو اسرائیل غاصب مقدمه نابودی نظام سلطه است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که اسرائیل حافظ منافع نظام سلطه در منطقه است، گفت: تا اسرائیل محو نشود نظام سلطه هم محو نخواهد شد.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، در خطبه هی این هفته نماز جمعه پردیسان با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند روز قدس روز قدر است و روزی است که سرنوشت مسلمین به آن بستگی دارد.

 

یهودیان گمان می کنند گنبد آهنین از آنها در برابر خدا حفاظت خواهد کرد.

وی با اشاره به آیه 2 سوره حشر خاطرنشان کرد: قرآن می گوید یهودیان قلعه ای داشتند که 7 لایه داشت و گمان می کردند که خدا نمی تواند در آن راهی داشته باشد ولی خدا از جایی که گمانش را نمی کردند به آن وارد شد و قلعه شان را به دست خودشان و مسلمین خراب کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که یهودیان بسیار زندگی را دوست دارند و خود را از دیگر انسان ها برتر می دانند، افزود: امروز هم یهودیان گمان می کنند که گنبد آهنین می تواند آنها را حفظ کند ولی سرنوشت یهودیان زمان پیامبر(ص) که از مدینه اخراج شدند در انتظار آنان است.

 

علت حمایت غرب از اسرائیل حفظ نظام سلطه است

وی به علت حمایت غربی ها از اسررائیل اشاره و خاطرنشان کرد: اسرائیل نماد و حافظ نظام سلطه و استکبار است بنابراین با محو اسرائیل نظام سلطه هم محو خواهد شد به همین خاطر یهودیان به خاطر پول زیادی که دارند همیشه ابزار دست نظام سلطه بوده اند و حتی داریوش ایرانی هم برای حفظ قدرت خود از این قوم در حفر کانال سوئز بهره برد.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت تمدنی، استراتژیکی و ژئوپولیتیکی منطقه غرب آسیا، گفت: این منطقه مردمان بسیار باهوشی دارد و فلسطین مانند یک لولا سه قاره را به هم متصل کرده است؛ تسلط بر این منطقه می تواند به معنی تسلط بر انرژی و ارتباطات جهانی باشد و از همین جهت نظام سلطه خواهان تسلط بر این منطقه است.

 

وی با بیان این که امنیت در غرب آسیا می تواند باعث پیشرفت این منطقه و تسلط بر جهان شود، تصریح کرد: به همین خاطر نظام سلطه به دنبال نا امن کردن این منطقه با حمایت از اسرائیل است و 70 سال است که با همین نقشه از اسرائیل حمایت می کند تا بتواند از انرژی و استعدادهای این مردم به نفع خود استفاده کند.

 

محو اسرائیل مقدمه محو نظام سلطه است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که سپاه بر روی موشک قدر به زبان عبری نوشته است« اسرائیل باید محو شود»، ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که اسرائیل باید محو شود و مقام معظم رهبری فرمودند که ما داعیه محو نظام سلطه را داریم و از این نتیجه می گیریم که محو اسرائیل مقدمه محو نظام سلطه است و تا اسرائیل محو نشود نظام سلطه محو نخواهد شد.

 

انقلابی گری به معنی رفتار عاقلانه و قاطعانه علیه ظلم است

وی با بیان این که تمام تحریم ها به خاطر این است که تیزی خشم انقلاب و مردم نسبت به نظام سلطه کم شود، افزود: این که مقام معظم رهبری بر انقلابی گری تأکید دارند به همین خاطر است و باید توجه داشته باشیم که انقلابی بودن به معنی تندروی نیست بلکه به معنی رفتار عاقلانه و قاطعانه در برابر ظلم و استکبار است.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که برخی صداها از داخل شنیده می شود که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم، ابراز داشت: این حرف برخلاف روحیه انقلابی است و مقام معظم رهبری صراحتا فرمودند که ما نسبت به اسرائیل پنهان کاری نداریم و صراحتا می گوییم که به دنبال محو اسرائیل هستیم.

 

اگر پیوند مان با رهبر بر اساس تقوا باشد پیروز خواهیم شد

وی در خطبه اول با اشاره به آیات 67 تا 73 سوره ذخرف این آیات را بشارتی برای مسلمانان روزه دار دانست و گفت: این که مردم به خاطر خدا در روزهای گرم تابستان روزه می گیرند و در راهپیماییی علیه استکبار شرکت می کنند نشانه تقوایشان است و خداوند می فرماید کسانی که به خاطر تقوا با هم دوست هستند در بهشت هم با هم دوست خواهند بود و از نعمت های بهشتی بهره خواهند برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: زن و شوهری که بر اساس تقوا با هم زندگی می کنند و دوست هم هستند در آخرت هم با هم دوست خواهند بود و هرگز از هم جدا نخواهند شد.

 

وی با بیان این که اگر پیروی از رهبر بر اساس تقوا باشد این پیوند هرگز گسسته نخواهد شد، ابراز داشت: پیوند ما با رهبر باید به خاطر خدا و اسلام باشد نه به خاطر دنیا و رفاه دنیایی و اگر چنین پیوندی با رهبر داشته باشیم هیچ کس و هیچ چیز نخواهد توانست بین ما تفرقه بیندازد و پیروز خواهیم بود./843/پ201/ج

ارسال نظرات