۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۳۵۷۳۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

دولت درباره قرارداد مخفیانه مالی با آمریکا به مردم توضیح دهد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مردم در برابر خلأهای اقتصادی خودشان، از فیش‌های حقوقی ناراحت شدند اما اگر روزی بفهمند نتیجه پیگیری مسائل اجرایی برجام به این‌جا رسیده که دشمن را بر ما مسلط کرده و می‌خواهد محوریت مقاومت را از ایران بگیرد، این مسأله برای مردم به مراتب ناگوارتر از فشارها و خلأهای اقتصادی است.
آیت الله علم الهدی آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی باشکوه روز قدس، اظهار کرد: امروز شما برادران و خواهران، لازمه عبودیت و بندگی را در این راهپیمایی نشان دادید و شما یک ماه رمضان تمرین مقاومت کردید و امروز روزی بود که بایستی این مقاومت تمرین شده به عنوان یک نتیجه محقق هدف روزه به عنوان مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خدا نمایش داده می‌شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آن مقاومتی که بر همه مقاومت‌ها امتیاز دارد، مقاومت در برابر دشمنان خداست و این‌که امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس تعیین کردند، به خاطر این است که ما در جمعه آخر ماه رمضان باید نتیجه یک ماه روزه را نمایش دهیم که نوعی اظهار آمادگی از نظر مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خدا یعنی استکبار جهانی و مولود نامشروعش اسرائیل است.

 

تبیین پیشروی‌های اسلام به واسطه راهپیمایی روز قدس

وی در پاسخ به برخی شبهات موجود پیرامون تأثیر حضور در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: بعضی در گوشه و کنار زمزمه می‌کنند که «مگر با شعار و لفظ در روز قدس می‌شود با اسرائیل جنگید؟ مگر با حرف و مشت گره کرده خالی می‌شود با یک قدرت شکل گرفته به وسیله استکبار جهانی مبارزه کرد؟» دقیقا همین راه، راهِ مبارزه است و ما در این مبارزه به نتیجه رسیده‌ایم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین نتیجه راهپیمایی روز قدس یادآور شد: روزی که امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند، اسراییل، جنوب لبنان به اضافه بخشی از بیروت را تصاحب کرده بود و بسیاری از سرزمین‌های اسلامی تحت تصرف این رژیم ناپاک بود. اما امروز پس از 37 سال، اسراییل در یک چنگال ذلت و خزی عجیب است و حتی قدرت حفظ کردن کانون توانمندی خود در تل‌آویو را ندارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از رویکرد برخی دولت‌های به ظاهر اسلامی حاشیه خلیج فارس در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: آل سعود نجس العین، آل خلیفه ناپاک، آل نهیان و آل ثانی بی‌دین و لاابالی، به ضمیمه ترکیه مزدور دشمن، دست به دست هم داده‌اند و یک جبهه حمایت و دفاع از اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند.

 

وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای خارج کردن نظام جمهوری اسلامی از محوریت مقاومت در منطقه، تأکید کرد: تمام تلاش‌ها، شیطنت‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها و توطئه‌های ابلیسی آمریکا در خط خروج ایران از محوریت مقاومت برابر اسراییل است و متأسفانه در اجرای برنامه‌های پسابرجام، شیطنت‌هایی از آمریکا در همین راستا سر زده است.

 

مسؤولان درباره قرارداد مخفیانه مالی با آمریکا توضیح دهند

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از قرارداد مالی بانک مرکزی با نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی، تصریح کرد: عزیزان ما در دولت باید توضیح دهند که چرا در این قرارداد اخیر که متأسفانه شنیدیم رئیس بانک مرکزی هم آن را امضا کرده، آمریکا بر تمام روابط مالی بانک‌های ایران، آن هم روابط مالی با جریان‌های مقاومت که آمریکا آن‌ها را تروریست می‌خواند، مسلط می‌شود؟

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در جلسه با مسؤولان قوه قضائیه خطاب به رییس این قوه فرمودند «قوه قضائیه باید نسبت به مسائل بین‌المللی نظام دخالت کند و در تمام جریان‌های حقوقی بین‌المللی نظام، وارد عمل شود.» در نتیجه قوه قضائیه که خوشبختانه اخیرا قاطعیت خود در مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرهنگی را نشان داده، باید در این عرصه‌های بین‌المللی و قراردادها و مسائل حقوقی بین‌المللی، بر حسب مأموریتی که رهبری دادند، دخالت کند.

 

مردم قرارداد مخفیانه با غرب بر سر مسائل مالی حمایت از جریان مقاومت را تحمل نمی‌کنند

وی با هشدار به دولت مبنی بر این‌که «ماجرای قرارداد مخفیانه با آمریکا نباید تبدیل به سونامی دیگری از دولت شود»، تصریح کرد: مردم در برابر خلأ های اقتصادی خودشان، از فیش‌های حقوقی ناراحت شدند اما اگر روزی بفهمند نتیجه پیگیری مسائل اجرایی برجام به این‌جا رسیده که دشمن را بر ما مسلط کرده و می‌خواهد محوریت مقاومت را از ایران بگیرد، این مسأله برای مردم به مراتب ناگوارتر از فشارها و خلاء های اقتصادی است.

 

آیت‌الله علم الهدی در پایان تأکید کرد: شما دوسال مذاکره کردید؛ رهبری و مردم قبول کردند چون موضوع آن روشن بود؛ کسی هم اعتراضی نداشت. عزیزان مذاکره کننده هم نور چشم این مردم بودند اما این که شما قراردادی را مخفیانه امضا کنید و مردم یک‌مرتبه چشم باز کنند و ببینند آمریکا بر همه چیزشان مسلط شده، پذیرفتنی نیست./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات