۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۳۵۷۸۸

چند خبر کوتاه از استان کرمان

توزیع 5 هزار وعده غذایی از محل نیات موقوفات شهر کرمان، وقف زمین جهت ساخت حسینیه در شهرستان بم، برگزاری کلاسهای طرح تابستانی نشاط معنوی در راین و ثبت نخستین وقف شهرستان بم با نیت مسجد از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام حمیدرضا حسین رضایی اظهار کرد: در راستای ویژه برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ایام ماه مبارک رمضان در قالب طرح افطار الصائمین بیش از 5 هزار وعده غذای گرم در محل امامزادگان، مساجد و در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان کرمان توزیع شد.


وی ادامه داد: این طرح به مدت 4 شب همزمان با برنامه های لیالی قدر در محل آستان امامزادگان ، تکیه عباسعلی و بیش از 50 مسجد شهرستان کرمان اجرا شد.


وی تصریح کرد: این طرح در شهرستان کرمان از محل اجرای نیات منطبق موقوفات آقا عبدالعلی (طهماسب آباد) وآقا لطفعلی (بلوار جمهوری) تامین شده است.

 

وقف زمین جهت ساخت حسینیه در شهرستان بم

حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم، اظهار کرد: به همت واقف خیر اندیش دومین وقف امسال این شهرستان با اختصاص زمین جهت ساخت حسینیه در روستای روداب غرب این شهرستان ثبت شد.

 

وی افزود : "شکرالله راست گو" واقف نیکوکار بمی در اقدام اول خود 500 متر زمین را جهت ساخت مسجد در روستای مذکور وقف کرد.

 

وی ادامه داد: واقف در راستای تکمیل نیت خود در اقدامی دیگر 400 متر مربع از املاک خود را جهت ساخت حسینیه قرار داد و با ثبت این اقدام نیک خود 2 مورد وقف جدید به موقوفات شهرستان بم اضافه کرد.

 

برگزاری کلاس های طرح تابستانی نشاط معنوی در راین

همزمان با آغاز ایام تعطیلات تابستان "طرح نشاط معنوی"با هدف توان بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان با الگو پذیری از ظرفیت اماکن متبرکه در کرمان برگزار می شود.

 

حسین معین الدینی ،سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهر راین با توضیح این مطلب اظهار کرد: با حضور مدیر کل محترم اداره کل اوقاف کرمان افتتاحیه کلاسهای طرح تابستانی نشاط معنوی در شهر راین برگزارشد.

 

وی افزود: بیش از 80 دانش آموز در رده های مختلف تحصیلی تابستان امسال میزبان کلاسهای این طرح در آستان امام زاده ابوالبشائر هاشم (شیر خدا)،امام زاده سلطان سید علی (ع) و امامزاده زید(ع) در کلاسهای این طرح شرکت خواهند کرد.

 

معین الدینی از حضور 7 مربی و مبلغ دینی جهت تدریس در کلاسهای این طرح خبر داد و گفت:4 مبلغ روحانی از قم و 3 مربی بومی کار تدریس و اجرای برنامه های این طرح را بمدت 2 ماه عهدار هستند.

 

وی مهمترین هدف و رویکرد این طرح تابستانی را بیشتر موضوعات معارف و دینی با استفاده از ظرفیت معنوی اماکن متبرکه دانست و افزود: برگزاری کلاسهای قرآن و معارف ،کلاسهای آموزشی و مهارتی،ورزشی ،برگزاری اردوهای تفریحی از جمله عناوین آموزشی این کلاسها می باشد.

 

ثبت نخستین وقف شهرستان بم با نیت مسجد

حجت الاسلام مهدی امیری  سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: با هدف ساخت مسجد نخستین وقف امسال این شهرستان محقق شد.

 

حجت الاسلام امیری با توضیح ثبت نخستین وقف سال جاری در شهرستان بم گفت: به همت واقف نیکوکار" شکر الله راست گو" قطعه زمینی در روستای روداب غرب شهرستان بم در قالب سنت حسنه وقف ثبت شد.

 

وی افزود: مورد وقف مذکور زمینی بمساحت 500 متر مربع می باشد که با نیت ساخت مسجدی مزین به نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع) وقف شد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم ارزش این ملک را مبلغ 300 میلیون ریال عنوان و در خصوص برنامه های اوقاف مبنی بر رویکرد جدید وقف در جامعه اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های سازمان اوقاف مبنی بر ترویج و اشاعه سنت حسنه وقف بر موضوعات اجتماعی و نوین این مهم نیز مورد توجه واقفین گرانقدرشهرستان قرار گرفته به طوری که از 12 مورد وقف صورت گرفته سال گذشته در این شهرستان، وقف بر مصارف عام المنفعه و کمک به ایتام و فقراء از جمله نیاتی بوده که واقفان به آن اهتمام ویژه ای داشتند./9709/101/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات