۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۵۷۹۲

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

آغاز طرح جوانه های صالحین سپاه ناحیه اراک، برگزاری همایش استادان قرآن در اراک، تقدیر امام جمعه خمین از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس و روز قدس نماد مقاومت اسلامی است برخی از ععناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، طرح جوانه های صالحین سپاه اراک با حضور جمعی از مسؤولان استان مرکزی در مسجد امام حسین (ع) شهرستان اراک آغاز شد.

 

حسین شیری، معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اراک گفت: طرح جوانه های صالحین همان طرح اوقات فراغت تابستانه است و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد و در این راستا 80 پایگاه در سطح شهرستان اراک در نظر گرفته شده که هر پایگاه به طور میانگین ظرفیت 100 نفر را دارد.


وی بیان کرد: در این پایگاه ها آموزش و برنامه های مختلف تربیتی، معرفتی، کارآفرینی، مهارتی، ورزشی و نظامی با زیرشاخه های گوناگون ارائه می شود و در این طرح کودکان، نوجوانان و جوانان می توانند شرکت و از مزایای دوره های آموزشی مختلف بهره مند شوند.


شیری اضافه کرد: پر کردن اوقات فراغت، مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان و نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره است.


در این آیین که با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، فرماندار اراک و فرمانده سپاه اراک برگزار شد، چند کلاس آموزشی به صورت نمادین گشایش یافت.

 

برگزاری همایش استادان قرآن در اراک

همایش استادان قرآن شهرستان اراک عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

 

در این همایش که به همت مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک برگزار شد، جمعی از اساتید قرآنی دهه های 60، 70، 80 و 90 شهرستان اراک به عنوان نسل جدید و قدیم حضور داشتند و از 30 نفر از برترین های این افراد با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.


در این همایش که با عنوان بر آستان جانان برگزار شد، از دو خانواده شهید مدافع حرم فعال قرآنی، شهید حمید انصاری و حمید رضا بابایی نیز تجلیل به عمل آمد.


شایان ذکر است، اجرای نمایش با موضوع شهدای مدافع حرم، کتابت آیات الهی با نگارش 40 خوشنویس استان مرکزی، تقدیر از پنج هنرمند قرآنی و خبرگزاری های فعال قرآنی از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

تقدیر امام جمعه خمین از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خمین از حضور پرشور و حماسی مردم این شهرستان در روز جهانی قدس تقدیر کرد و گفت: این همدلی و اتحاد موجب دلگرمی مردم ستمدیده فلسطین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب تزلزل رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.


امام جمعه خمین در بخش دیگری از خطبه ها، از مسئولان اجرایی کشور خواست تا به کشورهای غربی اعتماد نکنند و بدانند که بیگانگان برای رفع مشکل نظام اسلامی کار مثبتی انجام نخواهند داد.


وی توجه به تولیدات داخلی و چشم پوشی از کالاهای خارجی را رمز توسعه و پویایی اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: حمایت نکردن از محصولات تولید داخلی موجب ورشکستگی و تعطیلی تولید و در نتیجه افزایش بیکاری جوانان خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با تکیه بر تولیدات داخلی ممکن خواهد بود و وارد کردن محصولات خارجی مشابه تولید داخلی ، موجب ایجاد اشتغال و سرمایه برای بیگانگان است که این کار به ضرر و زیان تولید کنندگان داخلی تمام خواهد شد.

 

روز قدس نماد مقاومت اسلامی است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه بیان کرد: روز جهانی قدس به عنوان یادگاری ارزشمند از معمار کبیر انقلاب، نماد مقاومت اسلامی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی استعمارگران است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: در هر نقطه از عالم که توطئه، نفاق و جنایت رخ می دهد، ردپایی از دسیسه های اسرائیل و نوکر دست نشانده اش یعنی آمریکای جنایتکار نمایان است.


وی ادامه داد: فلسفه حمایت از حماسه انتفاضه و قدس شریف ایستادگی در برابر استعمار سلطه گران است که با اهداف شوم خود به دنبال سیطره بر عالم هستند.


امام جمعه ساوه بیان کرد: اگر امروز رژیم نامشروع صهیونیستی با رشادت های مسلمانان فلسطین در سرزمین های اشغالی متوقف نمی شد باید در مرزهای دیگر کشورها از جمله ایران اسلامی با آنها مقابله می شد./842/303/ب2

ارسال نظرات