۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۸۲۹
با اعزام ۶۰ مبلغ دینی صورت گرفت؛

اجرای طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح نشاط معنوی از یکم تیرماه در بقاع متبرکه این استان آغاز شده است و تا آخر تابستان نیز ادامه دارد، گفت: این طرح در 20 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص این استان همزمان با ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: به حمدالله امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم احیای شب های قدر در 22 بقعه متبرکه استان با استقبال چشمگیر عموم مردم برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه با اتمام ماه مبارک رمضان و طرح ضیافت الهی، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌ آموزان در تعطیلات تابستانی به منظور تقویت بنیه اعتقادی و دینی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت ‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان(ع) و بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی از یکم تیرماه در بقاع متبرکه این استان آغاز شده است و تا آخر تابستان نیز ادامه دارد، افزود: این طرح در 20 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 60 مبلغ دینی در قالب این طرح به بقاع متبرکه اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌ مهارت ‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی، محافل انس با قرآن، اردوهای فرهنگی و تفریحی، عطر افشانی قبور شهدا و روایتگری رشادت ‌های شهدای انقلاب اسلامی و همچنین دوره‌های امامزاده شناسی و معرفت نسبت به امامزادگان استان از جمله برنامه‌ هایی است که در طول طرح اجرا می ‌شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه به پیگیری های واحدهای حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اشاره کرد و با بیان اینکه تعاملات مثبتی بین اداره اوقاف و امور خیریه با اداره ثبت اسناد و املاک این استان وجود دارد، اظهار داشت: در سال 94 تعداد 119 سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه صادر شده است که این تعداد 79 درصد کل موقوفات را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه درباره رقبات متصرفی استان بر اساس سیاست گذاری های سازمان اوقاف و امور خیریه تا پایان سال جاری باید 20 درصد از آن ها با اولویت موقوفات پر رقبه سند دار شوند، تصریح کرد: در سال 1393 که تحقق 98 درصدی صدور اسناد را در پی داشت این اداره کل موفق به کسب 39 سند مالکیت شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه همکاران اوقاف و امور خیریه استان تمام تلاش خود در جهت رفع موانع و مشکلات پیش رو در جهت اخذ اسناد مالکیت به کار می برند، ادامه داد: این روند در راستای تأمین منافع موقوفات و واقفان نیک اندیش و همچنین در جهت اجرای امینانه نیات واقفان صورت گرفته شده است و تا احقاق حقوق کامل موقوفات نیز ادامه خواهد داشت./302/9457/ب1

ارسال نظرات