۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۸۹۰
حجت الاسلام فرحزاد:

حکام بحرین برای حفظ حکومت از علما سلب تابعیت می‌کنند

حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که شیعیان بحرین زیر فشار و استبداد رژیم آل خیلفه قرار دارند، گفت: پادشاهان خائن بحرین برای ماندگاری حکومت خویش بسیاری از عالمان تراز اول این کشور را سلب تابعیت کرده‌‌ است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم، به بررسی مفهوم تقوا و کاربرد آن در زندگی پرداخت و گفت: نخستین سفارش امیرمؤمنان(ع) در وصیت نامه خویش به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) حفظ تقوای الهی بوده است؛ بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی به سبب بی‌تقوایی و انجام گناهان در جامعه است.

 

حجت الاسلام فرحزاد بیان کرد: مفهوم تقوا این است که هر کاری که خداوند به ما امر کرده است، انجام دهیم و هر کاری که ما را نهی کرده است پرهیز کنیم و به عبارت دیگر انجام واجبات و ترک محرمات الهی معنای واقعی تقوای الهی است.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان این که وصیت دیگر امام علی(ع) دوری از دنیا طلبی و مال دوستی بوده است، ابراز کرد: مال و ثروت ملاک و معیار بدی و خوبی انسان نیست، بلکه در روایات ائمه اطهار(ع) حب دنیا و مال پرستی و مقام دوستی مذموم بیان شده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان که در قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) مسأله‌ای به میزان حب دنیا مذمت نشده است، گفت: اگر مال دنیا در خیررسانی و کمک به مستمندان خرج شود و مقام دنیایی در جهت خدمت‌رسانی مردم قرار گیرد، جهتی برای كسب آخرت و به دست مقامات معنوى است.

 

 حجت الاسلام فرحزاد در بخش دیگر از سخنانش به جنایت‌های استعمارگران در جهان اشاره و ابراز کرد: استعمارگران برای حفظ حکومت خویش بسیاری از مردم کشورهای جهان همچون افغانستان، پاکستان و سوریه را بی‌خانمان و آواره کرده‌اند.

 

وی با بیان این که  شیعیان بحرین زیر فشار و استبداد رژیم آل خیلفه قرار دارند، گفت: بیش از 80 درصد جمعیت کشور بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند، اما یک اقلیت مذهبی بر این کشور حکم‌رانی می‌کند و دولت این کشور حقوق مسلم شیعیان را نادیده گرفته و هر گونه ظلم و جنایتی را بر شیعیان این کشور انجام میدهد.

 

حجت الاسلام فرحزاد با ابراز تأسف از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: پادشاهان خائن بحرین برای ماندگاری حکومت خویش بسیاری از عالمان تزار اول این کشور را سلب تابعیت کرده‌‌ است./998/پ202/ی

 

 

 

 

 

ارسال نظرات