۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۹۰۸
آيت الله مقتدايي:

نمايش وحدت امت اسلامي از آثار حج ابراهيمي است

قائم مقام جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: يكي از آثار حج، وحدت جهان اسلام است؛ مسلمانان با وجود تفاوت در زبان و مذهب، عزم حج مي كنند و همدلي و وحدت خود را در اين كنگره بزرگ به نمايش مي گذارند.
مرتضی مقتدایی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ آيت الله مرتضي مقتدايي، قائم مقام جامعه مدرسين و رییس شورای عالی حوزه های علميه در گفت و گویی با اشاره به جايگاه حج در اسلام گفت: آيات و روايات متعددي درباره اهميت و نقش منحصر به فرد اين فريضه وجود دارد و اين فريضه از جمله بالاترين عبادات محسوب مي شود.

 

وي افزود: يكي از آثار حج، وحدت جهان اسلام است؛ مسلمانان با وجود تفاوت در زبان و مذهب، عزم حج مي كنند و همدلي و وحدت خود را در اين كنگره بزرگ به نمايش مي گذارند.

 

رئيس شوراي عالي حوزه هاي علميه با اشاره به نقش معنوي حج گفت: معنويت و نزديكي انسان به خدا از جمله آثار حج است؛ حاجيان با انجام مناسك حج، روح خود را پالايش مي كنند و به ميهماني خداوند مي روند.

 

آيت الله مقتدايي با اشاره به كارشكني هاي دولت عربستان گفت: حج متعلق به دنياي اسلام است و عربستان اين حق را ندارد كه گروهي از مسلمانان را از حضور در حج محروم كند.

 

قائم مقام جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار كرد: يكي از مسائل مهم در حج بحث امنيت و آرامش است؛ فاجعه منا و بي كفايتي دولت عربستان نشان داد آنها نمي توانند اين امنيت را تضمين كنند، لذا مسلمانان بايد مسئله مديريت حرمين شريفين از سوي كشورهاي اسلامي را مطرح كنند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات