۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۹۲۴
استاد حوزه و دانشگاه تبریز: 

وحدت تنها در سایه ولایت فقیه حاصل می شود

حجت الاسلام نظری با تأکید بر مقابله و پاسخگویی به شبهه‌پراکنی رسانه‌های غربی نسبت به مسأله ولایت فقیه، گفت: وحدت تنها در سایه ولایت فقیه حاصل می شود.
حجت الاسلام مجتبی نظری

حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که پاسداری از آرمان ها و ارزش‌های دین مبین اسلام در هر شرایط زمانی و مکانی ممکن است، اظهار داشت: اگر روزگاری منبر رسانه‌ای مهم در ترویج مبانی دینی بود، امروز فضای مجازی با مخاطبان فراگیر خود در اولویت قرار دارد.


وي با تأکید بر این‌که تبیین اندیشه های اهل بیت(ع) نیازمند خلاقیت و ایجاد جذابیت است، ادامه داد: اصل پیام ائمه معصومین این است که با بصیرت دینی در بین اسلام واقعی و اسلامی که محصول اتاق فکر دشمنان اسلام است تمیز و تشخیص قائل شده و در صیانت از آرمان های اصیل این دین الهی تا پای مرگ که همان سعادت جاودانه شهادت در راه اسلام است، جهاد كنيم.


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که سراسر زندگانی حضرت ائمه اطهار(ع) درس زندگی سعادتمند برای شیعیان دارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که نوک پیکان حملات فرهنگی و اعتقادی دشمن علیه اصل ولایت فقیه است، بایستی با شناخت این اصل مترقی اسلام به مقابله به شبهات دشمن پرداخت.


حجت الاسلام نظری ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ایران امروز پس از حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به مرحله‌ای از اقتدار و عزت رسیده که دشمنان درجه یک و قدرت‌های بزرگ جهان بر نقش‌آفرینی ایران در منطقه و مسائل بین‌المللی تأکید دارند، این ها به برکت انقلاب، رهبری، شهدا و حضور در صحنه ملت ایران است.


وی ترویج و تبلیغ اسلام راستین را از محوری ترین و اساسی ترین وظیفه مسلمانان با رمز کلیدی وحدت اسلامی دانست و افزود: وحدت تنها در سایه ولایت فقیه حاصل می شود، اگر خود را دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت و محب دخت نبی مکرم اسلام می دانیم، باید از نائب امام عصر(عج) نیز پیروی کنیم.


حجت الاسلام نظري در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنايت هاي گروه هاي تكفيري سلفي و داعش، اظهار داشت: این جنایتکاران قرآن در دست دارند ولي اعمال آن ها برخلاف آموزه هاي قرآن است، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ باید اسلام و قرآن را بدون واسطه شناخت، این گروهک‌های تروریستی با هدف خدشه‌دار کردن چهره اسلام فعالیت می کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که مبانی فکری و دینی مکتب اسلام را باید مبتنی بر پیام الهی، احادیث نبوی، روایات و احادیث معتبر ائمه معصومین(ع) شناخت، خاطرنشان کرد: خطر اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی کمتر از خطر دیگر دشمنان اسلام نیست، باید مراقب نفوذ افکار التقاطی و انحرافی این جریانات در جامعه باشیم./935/302/ب2

 

ارسال نظرات