۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۹۶۶
امام جمعه بجنورد:

زیبایی جسم و روح در گرو داشتن عفت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر عفت چشم، چشم‌چرانی را مقدمه افتادن در دام شیطان دانست و گفت: عفت سرآمد همه خوبی‌ها بوده و زیبایی جسم و روح در گرو داشتن عفت است.
حجت الاسلام یعقوبی - جلسه تفسیر قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مردم و نمازگزاران در مسجد انقلاب بجنورد، در ادامه سلسله مباحث موجبات رحمت الهی، عفت را یکی از عوامل نزول رحمت و مغفرت خداوند دانست و افزود: عفت اقسام مختلفی ازجمله عفت در کلام، پوشش و غیره دارد.

 

وی با بیان اینکه عفت کلام به این معنا است که انسان با زبان حرف درست بزند، اظهار کرد: روز قیامت که برپا می‌شود همه اعضا و جوارح ما گواهی می‌دهند اما نوبت به زبان که می‌رسد، عذاب او شدید‌تر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «يُعَذِّبُ اللَّهُ اللِّسَانَ بِعَذَابٍ لَا يُعَذِّبُ بِهِ شَيْئاً مِنَ الْجَوَارِحِ فَيَقُولُ أَيْ رَبِّ عَذَّبْتَنِي بِعَذَابٍ لَمْ تُعَذِّبْ بِهِ شَيْئاً فَيُقَالُ لَهُ خَرَجَتْ مِنْكَ كَلِمَةٌ فَبَلَغَتْ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا فَسُفِكَ بِهَا الدَّمُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِبَ بِهَا الْمَالُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِكَ بِهَا الْفَرْجُ الْحَرَامُ»؛ خداوند زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد: اى پروردگار مرا عذابى دادى كه هيچ چيز را چنان عذاب ندادى، در پاسخش گفته شود: سخنى از تو بيرون آمد و به شرق و غرب زمين رسيد و به واسطه آن خونى به‌ناحق ريخته شد و مالى به غارت رفت و ناموسى هتك شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه به وسیله زبان چه خون‌ها که ریخته شده و چه بی‌گناهانی که کشته می‌شوند، اضافه کرد: اکنون رسانه‌ها زبان هستند و می‌بینیم متأسفانه به مدد رسانه‌ها به بهانه اینکه ایران تروریست و تروریست‌پرور است، چه جنایت‌ها که نشده و چه خون‌هایی که ریخته نمی‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصادیق عفت، عفت در شکم است، با بیان اینکه نباید شکم از هر مالی پر شود، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرموده: «كُلوا مِمّا فِی الاَرضِ حَللاً طَیِّبا» و تأکید کرده که تنها حلال خورده و اموال حلال خود را با حرام مخلوط نکنید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امام علی (ع) فرموده: «إِنَّ أَفْضَلَ الْعِبَادَةِ عِفَّةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ» و تأکید کرده که بالاترین عبادت، عفت شكم و شهوت است، افزود: عابدهایی بوده‌اند که 70 سال عبادت کردند اما در مقابل شهوت به زانو درآمدند.

 

وی همچنین با تأکید بر عفت چشم، چشم‌چرانی را مقدمه افتادن در دام شیطان دانست و افزود: عفت سرآمد همه خوبی‌ها بوده و زیبایی جسم و روح در گرو داشتن عفت است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بنا به فرموده امام علی (ع) «زكاةُ الجمالِ العِفافُ» و زکات زیبایی عفت و پاک‌دامنی است، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: دو چیز زنان امت مرا نابود می‌کند؛ یکی طلای سرخ و دیگری جامه‌های بدن‌نما.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روایت داریم در آخرالزمان بانوان لباس‌هایی می‌پوشند که نمی‌شود گفت لباس دارند یا ندارند، افزود: پیامبر اکرم فرمود: «مَنْ اطاعَ امْرأَتَهُ اكيَّهُ اللهُ عَلي وجهِهِ في النّارِ فو ما تلك الطاعة؟ قال: ياذن لها في و لبس الثياب الرقاق»؛ هر كس از زنش اطاعت كند خداوند او را با صورت در آتش خواهد افكند. امام علي (ع) عرض كرد: منظور از اطاعت زن چيست؟ حضرت فرمود: اينكه به او اجازه رفتن به مکان‌های نامناسب را بدهد و اجازه دهد تا در ميان نامحرمان لباس نازك بپوشد./9314/202/ب3

ارسال نظرات