۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۳۵۹۸۱
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

شبکه های اجتماعی تریبون احکام ساختگی دین شده اند

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: متأسفانه تریبون دین در اختیار افراد بی سواد قرار گرفته و احکام دینی ساختگی، غیرمستند و غلط از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه ترویج پیدا کرده است.
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، شنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم ضمن تبیین آداب زیارت اظهار کرد: اذن دخول اجازه برای ورود به حریم امام رضا(ع) است نه حرم ایشان، یعنی این که خود امام ما را بپذیرند که یکی از نشانه های ظاهری آن جاری شدن اشک است.

 

وی افزود: این که در بخش هایی از آداب زیارت امام رضا(ع) بیان شده بالای سر قبر حضرت رفته و این قسمت از دعا را بخوانید، مربوط به عصری است که این امکان برای آدمی وجود داشت، وقتی که گنبد و بارگاهی درکار نبود و مردم به آسانی بالای سر قبر امام قرار می گرفتند.

 

حجت الاسلام فرازی نیا خاطرنشان کرد: امروز با توجه به توسعه و گسترش اماکن زیارتی، حضور گسترده و تشرف چندمیلیونی زائر، نزدیک شدن به مضجع منور نورانی ایشان را مشکل ساخته است و ممکن است حتی یک لحظه بیشتر ایستادن در روضه منوره اسباب زحمت دیگران شود.

 

وی عنوان کرد: از جمله توصیه های پس از زیارت امام(ع)، خواندن زیارت جامعه کبیره، نمازهای مستحبی، ذکر صلوات و نماز هدیه به روح مطهر امام است، هم چنین در حرم مطهر امام نیکوست که آدمی نماز قضا بجا آورد و از آن نیکوتر آن که از جانب پدر و مادرش نماز قضا به جا آورد.

 

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: نماز جعفر طیار علی رغم تصور ذهنی ما وقت چندانی لازم ندارد نهایت زمان لازم برای این نماز شاید 20 دقیقه باشد.

 

وی با بیان این که تریبون دین در اختیار افراد کم سواد و بی سوار قرار گرفته است، ابراز کرد: متأسفانه در شبکه های اجتماعیِ فضای مجازی چون تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام، لاین و امثال آن، همچنین در برخی کتاب ها توصیه های دینی غلط و روایات غیر مستند ترویج پیدا کرده است.

 

حجت‌الاسلام فرازی نیا تأکید کرد: ما مقلّد هستیم و باید طبق احکامی که در رساله مرجع تقلید ما نوشته شده است عمل کنیم نه حرف هایی که از هر دری به گوش ما می رسد، این همه احادیث مستند از ائمه اطهار و معصومان(ع) را نادیده بگیریم و با نشر یک پیغام ساختگی و غیر معتبر اعمال خود را دچار اشکال سازیم./202/1308/ب1

ارسال نظرات