۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۶۱۳۰
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

جامعه تشنه هنر ارزشی و انقلابی است

حجت‌الاسلام آزادیخواه گفت: در این چندسال حمایت خوبی از برخی آثار ارزشی مانند یوسف پیامبر و مختارنامه شد و این یعنی جامعه ما تشنه چنین هنرهایی است.
احد آزادیخواه

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با رویکرد وزارت ارشاد در برخورد با هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی، گفت: شرایط کشور ما به نحوی است که تمام دستگا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فرهنگی مرتبط با عرصه هنر باید همه انرژی خود را صرف پویایی هنر مقاومتی کنند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این‌که فرهنگ کشور را هنر اسلامی می‌تواند نجات دهد، اظهار داشت: باید از هر هنرمندی که روحیه انقلابی داشته باشد و قلبش برای آرمان‌های انقلاب بتپد و هنر خود را به کار بگیرد برای ترویج و توسعه آموزه‌های اصیل اسلامی، حمایت همه جانبه کرد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: هنرمندی که در صدد بی بندوباری در جامعه هست و یا به عبارت رهبر معظم انقلاب ولنگار فرهنگی است نباید در چارچوب هنر و هنرمند تعریف شود چرا که این افراد با اصل هنر ضدیت دارند.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هنرمندان کشور باید جامعه را از وجود چنین افرادی که بیشتر هنرمندنما هستند پالایش کنند چرا که همین افراد بودند که در فتنه 88 به تبلیغات برای دشمن پرداختند و آب در آسیاب دشمن ریختند.

 

حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان این‌که این گونه افراد در زمره هنرمندان قرار نمی‌گیرند، افزود: هنری باید به کمک جامعه بیاید که امام خمینی(ره) از آن به دمیدن روح تعهد در کالبد انسان تعبیر کردند.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این چندسال حمایت خوبی از برخی آثار ارزشی مانند یوسف پیامبر و مختارنامه شد و این یعنی جامعه ما تشنه چنین هنرهایی هستند.

 

وی هنر هالیوودی را هنری مفسد و تجاری به سمت نگاه صهیونیستی دانست و گفت: هنرمندان اگر با روحیه انقلابی تقویت شوند و حمایت شوند طبیعتا در سال‌های آتی می‌توانیم شاهد ارائه هنری مقدس از سوی هنرمندان باشیم که این مسأله در حیطه رسالت‌های وزارت ارشاد است./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات