۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۶۱۳۳
آیت الله سیدان:

زکات، فقر را ریشه کن می‌کند

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که زکات به شخص و جامعه حیات می‌دهد، گفت: اگر زکات پرداخت شود دیگر هیچ فقیری باقی نمی‌ماند.
آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در جلسه‌ کاربرد مَثَل در قرآن کریم بخشی از آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح را قرائت کرد و در ترجمه و توضیح آن، گفت: حضرت محمد(ص) فرستاده خدا است، کسانی که با او هستند در برابر کفار بسیار سخت می‌گیرند و در بین خود بسیار مهربان هستند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مصادیق معلوم و آشکار این آیه شریفه حضرت علی(ع) است، ایشان در جنگ‌ها آنچنان با کفار روبه‌رو می‌شدند که تنها با یک ضربه شمشیر آن‌ها را به دو نیم تقسیم می‌کردند اما هنگام صلح و در بین مسلمان‌ها با کودکان بازی می‌کردند و با آن‌ها بسیار مهربان بودند.

 

آیت‌الله سیدان با بیان چند نکته اخلاقی، ابراز داشت:‌ اسلام نماز را بسیار ارزشمند می‌داند، طبق احادیث وقتی شخصی به نماز می‌ایستد خدا به او می‌فرماید؛ ای بنده من هرچه می‌خواهی بگو من مستمع تو هستم.

 

وی برای حضور قلب بیشتر در نماز، اظهار داشت: ائمه(ع)‌ سفارش کرده‌اند که در نماز احساس فردی را داشته باشیم که می‌خواهد آخرین نمازش را بخواند و بعد از آن فوت می‌کند، در این صورت دیگر نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و به موارد زیادی در نماز فکر کند بلکه به دیدارش با معبود می‌اندیشد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان به ثمرات زکات در زندگی انسان مؤمن اشاره کرد و افزود: زکات مانند آبی است که به درخت داده می‌شود؛ یعنی همان‌طور که آب سبب حیات درخت می‌شود،‌ زکات نیز به شخص و جامعه حیات می‌دهد.

 

وی افزود: اگر زکات پرداخت شود دیگر هیچ فقیری باقی نمی‌ماند و دیگر به آن شکل نخواهد بود که فردی از شدت پولداری نداند چه کند و فرد دیگری از غصه نان نتواند شب بخوابد./202/862/ب1

ارسال نظرات