۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۶۱۴۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

طواف جاهلان، شهوت و شکم‌پرستی است

استاد حوزه علمیه با اشار ه به غرایز، گفت: برخی در طول زندگی تنها برای ارضای غرایز جنسی و مادی از فهم و دانایی استفاده می‌کنند.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خطیب مشهور استان تهران عصر 13 تیر در مسجد امیر(ع) گفت: افرادی که اهل فهم و دانایی هستند به قرآن و آثار اهل بیت توجه زیادی دارند.

 

وی افزود: رحمت رحمانیه و رحمت رحیمیه هر دو در قرآن مجید مطرح هستند منظور از رحمت رحمیه، سفره مادی پروردگار است، همه انسان‌ها از نعمت سفره خداوند بهره‌مند هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به رحمت رحمیه، بیان داشت: رحمت رحمیه شامل  افرادی است که حقایق دینی را لمس کردند انبیا و ائمه طاهرین برای اهل فهم دعا کرده‌اند.

 

وی گفت: اهل فهم در معرض دعای  انبیای خدا و ائمه طاهرین هستند، خداوند انفال و بیت المال را طبق آیه صریح قرآن  کریم اختیارش را با امام معصوم می‌داند.

 

محقق علوم قرآنی درباره رحمت، ابراز داشت: افرادی که فهم و دانایی  خود را برای شهوت و شکم سرمایه‌گذاری می‌کنند هیچ‌گاه مورد رحمت  خداوند و اهل بیت قرار نخواهند گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان پیرامون موضوع قیامت، تصریح کرد: امام محمد تقی(ع) می‌فرماید؛ در قیامت اگر تمام انبیای الهی  و معصومین یک‌جا نشسته باشند و فردی که اهل فهم و دانایی است از کنار آنان بگذرد انبیای و معصومین به احترام آن فرد از جای خود برمی‌خیزند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به  مقام عالمان و معلمان، تاکید کرد: عالمان با روشنی بخشیدن به مسیر زندگی انسان‌ها، راه سعات و خوشبختی را برایشان هموار کرده‌اند، یاد کردن از عالمان دینی و معلمان جزء وظایف دینی هر فردی محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به گره‌گشایی، بیان داشت: انسان‌های اهل فهم قبل از آن‌که از آنان برای کمک در اموری درخواست شود؛ با شوق و اشتیاق به گره‌گشایی و کمک کردن می‌پردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره رعایت حریم بین زن و مرد، گفت: اسلام برای جلوگیری از سوی استفاده مردان شهوت‌پرست از زنان، آنان را به داشتن عفاف و حجاب امر کرده است رعایت حریم بین زن و مرد از به وجود آمدن گناه جلوگیری می‌کند.

 

وی در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های افراد اهل فهم، آرامش، آسایش و محبت خاصی است که این افراد نسبت به خانواده و دوستان خود دارند./202/856/ب1

ارسال نظرات