۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۶۱۶۰
كارشناس مذهبي:

بيان امام سجاد در صحيفه سجاديه، آموزش و تربيت است

كارشناس مذهبي، با بيان اينكه دعا در صحيفه سجاديه پوشش و استراتژي است، اما بيان حضرت درس و تربيت است، گفت: ما به دنبال استاد اخلاق مي گرديم تا يكي ما را به راه راست هدايت كند و اين درحالي است كه ما صحيفه سجاديه را داريم كه بيان امام سجاد(ع) در صحيفه سجاديه، آموزش و تربيت است.
حجت الاسلام محمد حسين شكوري حجت الاسلام محمد حسين شكوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمد حسين شكوري، يكشنبه شب در جمع معتكفين نوجوان و جوان در مسجد اعظم صادقيه كاشان، با تأكيدبر اينكه كتاب صحيفه سجاديه بايد شعار شود گفت: صحيفه سجاديه تنها كتاب دعا نيست، بلكه كتب درسي است كه بايد از آن درس گرفت.

 

وي افزود: امام سجاد(ع) در شرايطي قرارداشت كه نمي توانست حرف بزند اما اگر  امام سجاد در شرايطي بود كه مي توانست لب به سخن گفتن براي تربيت باز كند، شرايط حاكم در جامعه آن روز تغيير مي كرد.   

 

حجت الاسلام شكوري گفت: صحيفه سجاديه، كتابي است كه با اين روش و متد، امروز در اختيار من و شما قرار گرفته است و اگر چنانچه مي خواهيم حال دعا پيدا كنيم تا به سراغ كتاب صحيفه سجاديه برويم، چنين امري غير ميسر و انجام شدني نيست چرا كه صحيفه سجاديه كتاب دعا نيست بلكه كتاب درسي است.

 

به گفته وي، كتاب درسي صحيفه سجاديه را بايد مطالعه كرد تا آن پاس كرد در غير اين صورت مردود هستيد، از اين رو اگر نياز ما به صحيفه سجاديه كتاب درسي شد، ديگر نياز به حال نخواهد داشت.

 

اين كارشناس مذهبي در ادامه يادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمود، بهترين فرصت براي مطالعه كتاب صحيفه سجاديه در اعتكاف است، در غير اين صورت در روزهاي ديگر به دليل مشغله هاي زياد زندگي، فرصتي براي مطالعه اين كتاب به وجود نخواهد آمد.

 

حجت الاسلام شكوري، تأكيد كرد: اعتكاف بهترين فرصت است تا ما خود را با كتاب صحيفه سجاديه در تور امام سجاد(ع) گرفتار كنيم، از اين رو تا فرصتي در اعتكاف به وجود آمد به سراغ كتاب صحيفه سجاديه برويد.

 

وي افزود: ما بابد به دنبال اين باشيم كه بساط صحيفه سجاديه در شهرستان كاشان گسترده شود، چرا كه شهرستان كاشان موقعيت و بستر آن به دليل توجه مردم اين شهرستان به مسائل ديني و مذهبي و محبت به اهل بيت(ع) فراهم است و صحيفه سجاديه در كاشان مي تواند گسترده تر از قبل شود.

 

به گفته وي، شهرستان كاشان، شهر هيات هاي مذهبي كشور، بستر براي بسط و توسعه كتاب صحيفه سجاديه كه كتاب ارشاد و زندگي است فراهم است، بنابراين از دعاي 13 و 35 اين كتاب آغاز و دعاها را به مرور و كم كم ادامه دهيد.

 

اين كارشناس مذهبي گفت: كتاب صحيفه سجاديه با اين ويژگي هايي كه از كلام معصوم و جذايت هايي كه دارد مي تواند سرمنشأ ابتدايي براي آغاز آشتي با اين كتاب شريف شود.

 

حجت الاسلام شكوري يادآور شد: دعاهاي صحيفه سجاديه از نيم صفحه تا 30 صفحه دارد، از اين رو مي توان دعا هاي آن را صورت خطي و يا موضوعي خواند./202/1307/ب1

ارسال نظرات