۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۱۷۹
حجت الاسلام میرزا‌محمدی:

قرآن و پیامبر اکرم بالاترین نعمات هستند

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه حضرت رسول(ص) و قر آن کریم، گفت: بالاترین نعماتی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است پیامبر(ص) و کلام‌الله است.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا‌‌محمدی استاد حوزه علمیه شامگاه یک‌شنبه 13 تیر در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خداوند در سوره فاطر به بندگانش امر کرده است؛ یادآوری نعمت به صورت عقلی برای تمام انسان‌ها واجب است.

 

وی افزود: انسان در محضر پروردگار عالم فقیر است، پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نیز خود را فقیر الی الله می‌دانند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به نعمت‌های الهی، بیان داشت: وجود ملکوتی پیامبر اکرم(ص) و رسالتش یکی از برترین نعمت‌هایی است که خداوند برای بندگانش مهیا کرده است.

 

وی گفت: در قیامت پیامبر اکرم(ص) شاهد و گواه همه امت‌ها هستند،‌از این رو پیامبر نبی(ص) و حضرت علی(ع) خلقتشان قبل از حضرت آدم(ص) بوده است.


 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) از حیث خلقت بر تمام انبیا و انسان‌ها سبقت زمانی دارند و از حیث عظمت افضل تمامی انبیا و اولیای الهی هستند.

 

استاد حوزه علمیه درباره مقام پیامبر نبی(ص) خاطر نشان کرد: قرآن و پیامبر اکرم(ص) برتر بر تمام کتب الهی و انبیا هستند، ضمن اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) سیطره بر تمامی انبیا دارد.

 

وی گفت: خداوند برای معرفی پیامبر نبی(ص) 410 آیه قرآن را اختصاص داده‌، هیچ پیامبری را خداوند به این عظمت توصیف نکرده و 400 اسم قرآنی تنها برای حضرت محمد مصطفی ذکر شده است.

 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی با اشاره به شخصیت پیامبر(ص)، بیان داشت: خداوند فقط برای حضرت محمد(ص) در قرآن کریم سوگند یاد کرده است پیامبرنبی (ص) و رسالتش بالاترین و سنگین‌ترین نعمت‌های خداوند هستند.

 

وی گفت: هر نعمتی که به انسان می‌رسد به واسطه وجود خداوند می‌باشد، شمارش نعمت‌های خداوند امکان‌پذیر نیست و خداوند هرگز هیچ نعمتی را به رخ بشر نکشیده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به صدقه، گفت: هنگامی که فردی می‌خواهد صدقه، احسان و انفال کند باید بدون منت و تکبر این عمل را انجام بدهد هر عمل خیری که با اذیت و تکبر صورت بگیرد باطل است.

 

حجت الاسلام میرزا‌محمدی در پایان گفت: خداوند هنگامی به نعمت پیامبر اکرم(ص) در قرآن اشاره دارد این نعمت را نعمت امتنانی برای بشر می‌داند، قرآن کریم به طبع پیامبر نبی(ص) صادر شده است./202/856/ب1

ارسال نظرات