۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۳۶۲۵۴
امام جمعه مرند:

حوزه علمیه مرند دارای رتبه برتر علمی در آذربایجان‌شرقی است

امام جمعه مرند با بیان این‌که حوزه علمیه صاحب‌الزمان این شهر رتبه برتر علمی میان مدارس علمیه استان دارا است، گفت: طلاب این مرکز علوم دینی از تمامی فرصت‌های دوران تحصیل بهره کیفی می برند.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به موفقیت طلاب حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان در مسابقات علمی، پژوهشی و المپیادهای ویژه طلاب منطقه شمال‌غرب کشور در طول سال‌های گذشته، اظهار داشت: نظم در تحصیل و توجه به آرامش فکری و روانی طلاب مرند مورد توجه ویژه قرار دارد.


وی با بیان این‌که طلاب علوم دینی نباید دغدغه‌ای جز تحصیل علوم و معارف اسلامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: میانگین نمرات طلاب حوزه علمیه مرند هر سال نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش می یابد، که نشان از ارتقای سطح کیفی آموزش در مرند دارد؛ همین مسأله موجب موفقیت طلاب مرند در المپیادهای علمی شده است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های منسجم آموزشی موجب موفقیت طلاب این مرکز علوم دینی شده است، یادآور شد: کسب رتبه های برتر آموزشی، پژوهشی و علمی از سوی طلاب مرند نشان از دلسوزی و سطح بالای اساتید مرندی نیز است، چنانکه اغلب اساتید فعال در این مرکز خود از فضلای برجسته منطقه محسوب می شوند.


امام جمعه مرند با بیان این‌که ارتقای سطح کیفی آموزش در حوزه علمیه مرند در اولویت قرار دارد، گفت: با ادامه این روند به یقین بار دیگر شاهد شکوفایی مدارس علمیه این منطقه خواهیم بود، علمای بزرگی چون آیت‌الله میرزاعلی اکبر مرندی، آیت‌الله شیخ رضا محمدی‌وند، آیت‌الله حجت کوه‌کمری و سایر علمای بزرگوار این شهرستان الگوی طلاب مرند هستند.


وی با تأکید بر مجاهدت علمی طلاب برای تحقق رسالت طلبگی و تبلیغی، افزود: علمای سلف هیچگاه تعطیلی برای خود قائل نبودند و از کوچک ترین فرصت‌ها برای بهره علمی، معرفتی و پژوهشی استفاده می کردند، اگر به دنبال آن هستید که سرباز حقیقی امام زمان(عج) باشید، بایستی در تحصیل علوم دینی مجاهت داشته باشید.


حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به این‌که موفقیت در رسالت طلبگی نیازمند بهره‌مندی از فرصت های دوران تحصیل است، گفت: بسیاری از علمای بزرگ که به مقامات عالی علمی و عرفانی رسیده‌اند، از تک تک لحظات عمر خود استفاده بهینه داشته اند، به طور کلی طلبگی تعطیلی ندارد و تعطیلات در حوزه مرسوم نیست.


وی با بیان این‌که رسالت امروز روحانیت محدود در مرزهای جغرافیایی و یا تبیین احکام و معارف دینی نیست، افزود: انتظاری که جامعه جهانی از روحانیت شیعه دارد، بسیار فراتر از ظرفیت امروز حوزه است، برای آنکه بتوانیم پاسخگوی نیاز معنوی جهان باشیم، باید به فکر طلاب آشنا به زبان‌های خارجی نیز باشیم./935/302/ب2
 

ارسال نظرات