۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۳۶۲۸۴
امام جمعه تنکابن تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع با هر گونه مظاهر بدحجابی و بی اخلاقی در مناطق گردشگرپذیر

امام جمعه تنکابن برخورد قاطع با هرگونه مظاهر بدحجابی و بی اخلاقی در مناطق گردشگری و توریست پذیر استان را ضروری دانست و گفت: باید از نعمتی که خداوند متعال در مازندران آفریده با حفظ ارزش های دینی استفاده کنیم.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان با انتقاد شدید از شیوع  ناهنجاری های اجتماعی در تنکابن، گفت: از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد مؤمن و ولایتمدار مسأله بدحجابی در شهرستان است.

 

امام جمعه تنکابن بر برخورد قاطع با هرگونه مظاهر بدحجابی و بی اخلاقی در مناطق گردشگری و توریست پذیر استان، تأکید کرد و گفت: باید از نعمتی که خداوند متعال در مازندران آفریده با حفظ ارزش های دینی استفاده کنیم و هرگونه  ناهنجاری های اخلاقی دراین استان ولایت مدار پذیرفتنی است و مسؤولان باید با این گونه مسائل برخورد کنند.

 

حجت الاسلام پوراکبر ادامه داد: ریشه اصلی ملت ما در دینداری، ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی است و مقابله با منکرات اخلاقی و فرهنگی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان این که متأسفانه بی توجهی به مسأله عفاف و حجاب در سواحل دریای مازندران و دیگر مناطق گردشگری استان به معضلی مبدل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر ساله شاهد حضور گسترده فرهنگ های مختلف درمناطق گردشگری استان به ویژه سواحل دریا هستیم، اما هنوز طرحی مدون برای جلوگیری ازناهنجاری های اخلاقی دراین مناطق صورت نگرفته است.

 

امام جمعه تنکابن بر برخورد جدی نیروی انتظامی با هنجارشکنان در سواحل دریا تأکید کرد و بیان داشت: نباید به بهانه تفریح و استفاده از مواهب طبیعی این استان شاهد رواج بدحجابی و بی عفتی در استان باشیم.

 

وی رعایت شئونات اسلامی طرح دریا را ضروری دانست و افزود: باید در کنار بهره گیری از مواهب طبیعی این استان شاهد حذف ناهنجاری ها باشیم.

 

حجت الاسلام پوراکبر رفع معضل بدحجابی در جامعه را نیازمند یک عزم ملی دانست و با تأکید براین که باید برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در کشور از همه ظرفیت ها بهره گرفت، خاطرنشان کرد: برنامه های سطحی و مقطعی در این خصوص تأثیرگذار نخواهد بود.

 

استان حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از اجرای کارهای سطحی در حوزه عفاف و حجاب در کشور پرهیز شود، ادامه داد: حوزه پژوهش در این خصوص باید بیشتر در کشور تقویت شود.

 

امام جمعه تنکابن با تأکید بر این که بانوان جامعه اسلامی باید در دنیا الگو باشند، تصریح کرد: زنان کشورمان باید حضرت فاطمه(س) که اسوه زنان عالم است را چراغی برای حرکت در مسیر پر پیچ و خم دنیای امروز قرار دهند.

 

حجت الاسلام پوراکبر اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در طرح های دریا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید در این طرح از توان مبلغان دینی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر بهره گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه بابل ادامه داد: طی روزها و هفته‌های اخیر برخی از افراد ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت حجاب در شهرستان تنکابن، خواهان ورود مستقیم و برخور‌د با مظاهر این ناهنجاری اجتماعی شدند.

 

حجت‌الاسلام پور اکبر با تاکید بر این که برخی با قصد و نیت قبلی و به حمایت از گروهای معاند و ضدانقلاب اقدام به اشاعه بدحجابی در سطح شهرستان می‌کنند، هشدار داد: کلیه اقدامات و برنامه‌های آن‌ها از سوی مأموران شناسایی‌شده و در صورت تغییر در روش و رفتار خود، یقین بدانند که بنده خود به‌صورت مستقیم با آن‌ها برخورد خواهم کرد. 

 

امام‌جمعه تنکابن با اشاره به این که برخی از واحدهای صنفی به‌منظور فروش بیشتر و جلب مشتری اقدام به استخدام فروشنده‌های خانم با پوشش نامناسب می‌کنند، تصریح کرد:  این موارد شناسایی‌شده و به‌زودی در صورت مشاهده با برخورد قاطع مراجع قانونی مانع ادامه فعالیت آنها خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بروز بسیاری از وی ناهنجاری‌های جامعه زیربنای بی‌عفتی و بی‌حجابی دارد، تاکید کرد: عفت فردی به‌عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر جامعه، نقش بسیار مهمی در بیمه شدن جامعه و جوانان از مخاطرات دارد.جه خواهند شد.

 

حجت الاسلام پوراکبر تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد هرگاه عفت و حجاب عمومی تنزل پیدا کند، چالش‌های اجتماعی به‌ویژه در مقوله طلاق افزایش می‌یابد و بالعکس با حفظ حرمت، عفت و حجاب، آرامش و انبساط خاطر به‌ویژه در خانواده‌ها گسترش می‌یابد.

 

وی با بیان این که تربیت مبتنی بر اصول و آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان و به‌ویژه پدران و مادران، رنج راه را کم خواهد کرد، اذعان کرد: بانوان به‌لطف آگاهی و نگاه به خون شهدا، به‌خوبی به این مسأله واقفند اما نیاز فراوان به‌حضور علمای حوزه و دانشگاه در عرصه تقابل فرهنگی با دشمن انکارناپذیر است./950/202/ب2

ارسال نظرات