۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۳۶۳۰۱

شرکت ۲۳۰ نفر در مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مرحله شهرستانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و معارف برگزار شد، گفت: در مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی ۲۳۰ نفر به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه مرحله شهرستانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و معارف برگزار شد، گفت: در مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی ۲۳۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

 

مسابقات قرآن، سبب گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی می شود

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی هفته اول شهریورماه سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: سال جاری همچون سال‌های گذشته مکان برگزاری مسابقات اراک است، اما اگر هریک از شهرستان‌ها همکاری خوبی با مسؤولان جهت برگزاری مسابقه‌ به شکل مطلوب را دارند این دوره از مسابقات را در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم. 

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در جامعه اسلامی سبب گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی می شود، ابراز داشت: فراگیری آشنائی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم ترین ضرورت های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی به شمار می رود.

 

ایجاد انگیزه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی

حجت الاسلام عباسیان با تاکید بر اینکه توجه به مبانی و معارف ناب قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی ایجاد انگیزه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی را به دنبال دارد و این مهم امری ارزشمند محسوب می شود.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی سبب تعامل و دوستی ها و همچنین اتحاد بیش از پیش امت اسلامی می شود، گفت: ترویج و تبیین مفاهیم کلام وحی در زندگی فردی و اجتماعی از جمله چشم اندازهایی است که در مسابقات قرآنی دنبال می‌شود.

 

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مهم ترین سلاح در جهاد کبیر قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور تاکید دارند و اداره کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این مسیر گام های ارزنده ای را طی کرده است.

 

حجت الاسلام عباسیان افزود: معنی این فرمایش مقام معظم رهبری این نیست که این تعداد حافظ قرآن کریم باید در مدت یک ماه یا یک سال تربیت شوند، شاید این اتفاق در طول بیست سال آینده رخ بدهد.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه در رابطه با مسابقات گروه‌های تواشیح نیز خاطرنشان کرد: تا به امروز دو گروه تواشیح اعلام آمادگی و اجرای خود را جهت داوری ارسال کرده‌اند./302/842/ب1

ارسال نظرات