۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۳۶۳۲۱
مفسر قرآن کریم:

خطبا در منبرها به موضوعات و مفاهیم دینی بپردازند

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: سخنرانان و خطبا در بیانات خود باید از آیات و روایات ائمه معصومین(ع) استفاده نمایند و طبق فرمایش آیت الله مهدوی کنی(ره) عده‌ای در منبرها به بیان سخنان این گروه و آن جریان می‌پردازند که شایسته نیست.
مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز 13 تیر در همین مدرسه، گفت: عمر انسان در حیات دنیوی بسیار محدود و در حال گذر است.

 

وی افزود: انسان باید فرصت‌های ماه مبارک رمضان را غنیمت شمرده و در راستای طهارت باطن از آلودگی‌های گناه، نهایت استفاده را ببرد.

 

آیت الله حسینی مازندرانی درباره زکات فطره، بیان داشت: پرداخت زکات فطره بر سرپرستان خانواده که فقیر نیستند، واجب است و مستحب است قبل از اقامه نماز عید پرداخت شود.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اهداف برگزاری نماز جماعت، ابراز کرد: هدف از برگزاری نماز جماعت شکل گیری اجتماعات اسلامی، افزایش اخوت دینی و پیگیری احوالات نماز گزاران بوده به همین دلیل حضور پرشور و با عظمت روزه داران در نماز عید سعید فطر در اذهان عمومی بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود.

 

وی افزود: اگر خداوند متعال شیرینی نماز جماعت و سایر عبادات را به انسان بچشاند هرگز این مهم را ترک نخواهد کرد.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه دستورات اسلام در راستای سعادت و رستگاری انسان بوده، گفت: انسان مؤمن به همه دستورات و احکام الهی عمل می‌کند و به رسالت پیامبر(ص) ایمان دارد.

 

آیت الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه در دوران غیبت امام زمان(عج) مراجع عظام پاسخگوی سؤالات شرعی و فقهی مردم هستند، گفت: بنابراین در روز قیامت کسی نمی‌تواند ادعای جهالت و عدم آشنایی با دستورات الهی را داشته باشد.

 

وی با اشاره به وظایف خطبا و وعاظ، خاطر نشان کرد: سخنرانان و خطبا در بیانات خود باید از آیات و روایات ائمه معصومین(ع) استفاده نمایند و طبق فرمایش آیت الله مهدوی کنی(ره) عده‌ای در منبرها به بیان سخنان این گروه و آن جریان می‌پردازند که شایسته نیست./813/202/ب2

ارسال نظرات