۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۳۴۵
آیت الله دری نجف آبادی:

مثال های قرآن حقایق را برای بندگان خدا روشن می کند

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی گفت: بحث مثال های قرآن یکی از شیرین ترین بخش های قرآن کریم است و خداوند با مثال هایی که در قرآن کریم می زند حقایق را برای ما روشن می کند درست مانند مادری که برای آگاهی فرزندش از یک موضوع مثالی را برای او بیان می کند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در جمع مردم اراک در مصلی بیت المقدس این شهر اظهار داشت: بحث مثال های قرآن یکی از شیرین ترین بخش های قرآن کریم است و خداوند با مثال هایی که در قرآن کریم می زند حقایق را برای ما روشن می کند درست مانند مادری که برای آگاهی فرزندش از یک موضوع مثالی را برای او بیان می کند.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: ماه مبارک رمضان یک سفره با عظمتی است که خداوند آن را برای بندگانش گسترانده و ما باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم، حال آنکه برخی ها با روزه خواری در ملا عام این فرصت را بی دلیل از دست داده و از این سفره الهی محروم شدند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این افراد قدر فرصت به دست آمده را نمی دانند و آن را با روزه خواری از دست می دهند و فردای قیامت به طور حتم در محضر پرودگار و پیغمبر(ص) خجل خواهند شد و این باعث تاسف است.

 

آیت الله دری نجف آبادی ماه رمضان، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن کریم را ناموس خداوند دانست و عنوان کرد: برخی از رفتارهای ما همچون روزه خواری بی احترامی به ناموس خداوند است و خدا نیز در قرآن کریم به پیامبر (ص) می فرماید: ای پیامبر(ص) به مردم اعلام کن هر کسی می خواهد این راه حق را انتخاب کند و ایمان بیاورد و هر کسی نمی خواهد کفر بورزد.

 

امام جمعه اراک ادامه داد: انسان ها آزاد آفریده شده اند و در دین و اعتقاداتشان هیچ اجباری وجود ندارد؛ لذا این خود ما هستیم که با انتخاب ایمان به خدا و انتخاب راه حق از باطل و کفر می توانیم سعادت دنیوی و اخروی را برای خود رقم بزنیم، چرا که پرودگار بندگانش را دوست دارد و به آنها عزت می دهد.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در قرآن کریم آمده است: خداوند برای ظالمین آتش جهنمی را فراهم کرده که تمام وجود آنها و قلبشان را خواهد سوزاند و این آتش همان اعمال آنها است که به صورت مذاب بر صورت هایشان فرود آمده و صورت هایشان را بریان می کند.

 

آیت الله دری نجف آبادی گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اجر کسانی که ایمان آورده وعمل نیکو و صالح انجام می دهند ضایع نمی شود و این اجر نیکوکاران و تفاوت آنها با کفار است که ایمان نیاورده و از یاد خدا غافل شده اند؛ لذا خداوند پاداشی را برای مومنان در هر دو دنیا در نظر دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است نیکوکاران وارد بهشتی می شوند که نهرها از زیر باغ هایی که دورن آن هستند روان است، آنها لباسی از حریر و سبز رنگ می پوشند و بر تخت هایی تکیه می زنند و دست بندهایی زر بر دست دارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم با مثال هایی که می زند حقایق را برای ما روشن می کند مثلا با مثال همسر نوح (ع) زنی را که از لحاظ فرهنگی و اعتقادی خیانت کرده نشان می دهد و با مثال حضرت مریم (ع) زن پاک دامن را برای ما به صورت روشن مطرح می کند.

 

وی افزود: خداوند به پیامبر (ص) در سوره کهف فرموده است: با فقرای با ایمان همنشین باش نه با کسانی که غنی و بدون درد مردم و دور از یاد خدا هستند، چرا که فقرای با ایمان با تمام وجود ایمان دارند و عبادت می کنند و اعتقاد آنها نسبت به خداوند راسخ است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انسان ها باید با ایمان به خدا و داشتن حب نسبت به اهل بیت (ع) بتوانند در راستای مسیری که خداوند برایآنها برنامه ریزی کرده گام بردارند و راه سعادت را در پیش بگیرند./202/842/ب1

ارسال نظرات