۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۳۴۷
امام جمعه موقت مشهد:

مسلمان زیستن بدون نظام اسلامی امکان ندارد

امام جمعه موقت مشهد در حرم رضوی با بیان این مسلمان بودن با مسلمان زندگی کردن تفاوت دارد، گفت: برای این که مسلمان زندگی کنیم انقلاب کردیم و 200 هزار نفر شهید دادیم، امروز شاهدیم که آل سعود به مسلمانان مکه، مدینه، حجاز و بحرین اجازه مسلمان زندگی کردن نمی دهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، 14 تیرماه، در سلسله برنامه های تبلیغی حرم رضوی ویژه ماه رمضان اظهار کرد:  مسلمان بودن با مسلمان زندگی کردن تفاوت دارد برای مسلمان زیستن باید رابطه مادی را با خداوند تنظیم کرد، مسلمان واقعی نیازمند حکومت، سیاست، ارتش قوی و اقتصاد قوی است که بدون این ها امکان پذیر نیست.

 

وی با بیان این که مسلمان زندگی کردن مراحلی دارد، عنوان کرد: اول مسلمان شدن با گواهی و شهادت دادن به یگانگی خدای متعال است، دوم ایمان آوردن یعنی آنچه به زبان جاری شد، وارد قلب هم شود، مردان مؤمن و زنان مؤمن اطاعت و فرمان بر شوند، ممکن است برای عمل کردن به دین کمی دچار سختی شد که باید دربرابر آن صبر کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد افزود: پس از مسلمانی، مؤمن شدن، فرمان بردار شدن و مقاومت کردن حال باید انفاق کرد؛ مردان مؤمن و زنان مؤمنان در راه دین از مال خویش گذشت کنند، پس از این ها پاک دامانی است یعنی تسلط به دامان و پاک زیستن که خیلی مشکل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: در وهله آخر نیز دل آدم همواره متوجه خدا باشد یعنی فقط برای خدا کارکند، جز از خدا نترسد، جز به خدا توکل نکند، جز خدا چیزی محبوب و معشوقش نباشد.

 

لازمه مسلمان زیستن

وی با بیان این که لازمه مسلمان زندگی کردن جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای این که مسلمان زندگی کنیم انقلاب کردیم و 200 هزار نفر شهید دادیم، بدون شک برای مسلمان زندگی کردن نیاز به جمهوری اسلامی داریم.

 

امام جمعه موقت مشهد متذکر شد: امروز شاهدیم که آل سعود به مسلمانان مکه، مدینه، حجاز و بحرین اجازه نمی دهد مسلمان زندگی کنند، آن ها چیزی جز مسلمان زندگی نمی خواهند.

 

وی با مقایسه شرایط کنونی با قبل از انقلاب بیان کرد: دوران قبل از انقلاب دوران سقوط اخلاقی بود، فضای خفقان، استبداد و ظلم در کشور برای جلوگیری از فعالیت روحانیون حاکم بود، فساد در خانه های متدینی هم رخنه کرده بود متدینانی بودند که هم نماز می خوانند و هم فساد اخلاقی داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ابراز کرد: با وجود هجوم فضاهای کذایی و مجازی، برنامه های ماهواره ای ارتباط نسل جوان امروز با قرآن، مسجد و دعا حفظ شده است، متأسفانه برخی چند نقطه زشت را می بینند البته منکر آن هم نیستیم اما امروز زنان تحصیل کرده جوانی داریم که قبل از انقلاب یک نفر مثل آن ها را نداشتیم به لحاظ ایمانی و اعتقادی.

 

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: جوانان با ایمانی داریم که اگر خدای نکرده جنگی شود داوطلبان امروز برای دفاع از میهن از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیشتر خواهد بود.

 

وی مطرح کرد: امروز چندنفر دور از چشم مسؤولان حقی بیشتر از سهم درآمد خود دریافت کرده اند، سروصدا و اعتراض همه را برانگیخته است در حالی که آن روزها چاه های نفت ما بین آقازاده ها تقسیم شده بود.

 

ماهیت غرب تغییر نکرده است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: شرایط آن روز نتیجه رفاقت و تسلیم بودن ما دربرابر غرب بود، غرب امروز همان غرب است و تغییر نکرده که دومرتبه سراغ آن ها رویم تا زمینه تسلط دشمن را فراهم شود.

 

وی عنوان کرد: گروهی در کشور همه تلاش خود را معطوف به لذت پروری، شهوت رانی، انبوه کردن ثروت و ذخیره کردن ثروت می کنند و متوجه انسانیت، غیرت و خاک وطن نیستند، برایشان تفاوتی ندارد که چه کسی آمریکا یا شوروی برکشور حاکم باشد.

 

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: گروهی دین اسلام را سلسله مسائل اخلاقی مختص ذهن می دانند یعنی به خدا، پیامبر(ص) و قرآن کریم بدون تأثیر در زندگی اعتقاد داشته باش و در زندگی به آن ها عمل نکن البته اعمال فردی نماز، روزه و سایر آن را انجام بده اما به دنبال اعمال عبادی اجتماعی نباش./202/1308/ب1

ارسال نظرات