۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۶۳۵۸
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آداب نیک ماه رمضان در طول سال نهادینه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ماه رمضان افزون بر معنویت و خودسازی، آداب خوبی چون سحرخیزی، کم‌خوابی، نماز اول وقت، کم‌خوری و غیره دارد، گفت: باید آداب نیک ماه رمضان را در طول سال در خود نهادینه کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی - همایش ضیافت نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در همایش ضیافت نور که با هدف تکریم خانواده روحانیان مرحوم استان و به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه سراسر نور و رحمت نقش زیادی در ارتقای بعد معنوی فردی و اجتماعی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه به واسطه فضای معنوی ماه رمضان در این ایام میزان جرم و جنایت در جامعه به شدت کاهش می‌یابد، اضافه کرد: باید از این فرصت برای تقویت معنویات و افزایش خودشناسی و خداشناسی در جامعه بهره برد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: می‌بایست با بهره‌گیری معنوی حداکثری از فرصت ذی‌قیمت ماه رمضان در این ماه توشه معنوی جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم در سایر ماه‌های سال از این ذخیره و توشه استفاده کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ماه رمضان آداب خوبی در بین روزه‌داران رعایت می‌شود، تصریح کرد: این آداب باید برای دیگر ایام سال نیز مراقبت شده تا به عنوان عمل نیک نهادینه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به برکت ماه مبارک رمضان آداب خوبی ازجمله سحرخیزی، نماز اول وقت، توجه بیشتر به خداوند، کم خوری، کم‌خوابی و کم‌گویی در بین روزه‌داران رعایت می‌شود که باید برای دیگر ایام سال نیز مراقبت شده تا به عنوان عمل نیک در فرد و جامعه ساری و جاری باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این ایام پایانی ماه مبارک رمضان باید با تکرار دعاهای دهه آخر ماه مبارک رمضان به‌خصوص فراز «اللهمّ اجْعَلْنا مِنَ المَرْحومین وَ لاتَجْعَلنا مِنَ المَحْرومین» از خداوند بخواهیم ما را جزء بخشیده‌شدگان قرار داده و از محروم شدگان از فیوضات ماه رمضان قرار ندهد.

 

حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی نیز در این همایش، هدف از برگزاری این مراسم را تکریم خانواده‌های روحانیان عنوان و طرح‌های فرهنگی مرکز خدمات را که برای ایجاد نشاط و افزایش مهارت در بین خانواده‌های روحانیان برنامه‌ریزی شده را معرفی کرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات