۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۳۶۳۶۱
از پنجم مرداد ماه؛

طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام گفت: طی یک ماه در تابستان که از پنجم مرداد ماه آغاز خواهد شد، برنامه‌ای ویژه جوانان با حضور چهره‌های مطرح کشوری و عالمان و فرهیختگان تدارک دیده شده است که عرصه بسیار قابل توجهی برای ارتقای دانش و بینش و رفع شبهات و ابهام های فکری و عقیدتی جوانان خواهد بود.
طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 14 تیرماه، در ضیافت افطار با جمع کثیری از جوانان و دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی با اشاره به سخنان دو روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، تقویت ایمان و باورهای توحیدی را از نیازهای اساسی امروز جامعه جوان دانست و تأکید کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه جوان برای پیشبرد اهداف و برنامه ها و عمل به وظایف تقویت ایمان و باورهای توحیدی و تقویت بنیه علمی و معرفتی است چراکه تنها با ایمان قوی می‌توان در مقابله با مشکلات و هجمه های دشمن بایستد.

 

امام جمعه شهرکرد با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب، جوانان امروز جامعه را بالاتر و جلوتر از جوانان نسل اول و حین انقلاب دانست و تأکید کرد: نسل جوان اول انقلاب ما پرشور، مؤمن و تلاشگر در عرصه‌های مختلف حاضر بودند اما با هجمه فرهنگی و غارت فرهنگی دشمن مواجه نبود، اما امروز نسل جوان ما با همان روحیه انقلابی و روحیه ایمانی در میدان حاضر هستند در حالی که با قتل‌عام فرهنگی و کار همه جانبه دشمن مواجه‌اند و به همین دلیل حضور آنان در میدان دفاع از ارزش‌ها ارزشمندتر و مغتنم‌تر است.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام، هویت و افتخار ملت و انقلاب را اسلام ناب انقلابی دانست و تأکید کرد: اگر ما امروز بخواهیم هوّیت اسلامی خودمان را  که به وسیله انقلاب و به برکت حضرت امام موجودیت پیدا کرد و توانست در عرصه خودش را نشان دهد، در برابر‌ هجمه‌های دشمنان حفظ کنیم و آن را زنده نگه داریم، حتما لازمه‌اش آن است که جوانان خیلی بیش از این‌ها در صحنه حضور داشته باشند و دغدغه‌مند و امیدوار مسائل را رصد کنند و هیچ‌گاه خسته نشوند.

 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری، «مطالبه‌گری جوانان و دانشجویان» را بسیار با اهمیت و مهم خواند و افزود: نباید از مطالبه گری و بیان دغدغه ها و چالش ها دست برداشت چراکه این مطالبه گری ها اثرخودش را خواهد گذاشت و از انحرافات جلوگیری می کند و زمینه‌ساز تلاش بیشتر مسؤولان برای حل مشکلات خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که نماینده ولی فقیه در استان یک مسؤول فرهنگی است و نه اجرایی، تصریح کرد: اینجانب هم همانند شما یک مطالبه گر از مسؤولان هستیم و مدام و مستمر مطالبات و دغدغه های شما را در جلسات مختلف به گوش مسؤولان می رسانیم و هر کجا با جدیت مطالبه ای را بیان کردیم، اثرش را در جامعه دیده ایم و جلوی انحرافات گرفته شده است؛ بنابراین نباید از بیان مطالبات دست برداشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که تا جان در بدن دارم پای اسلام و انقلاب خواهم ایستاد، ما نیز ایستاده ایم و لحظه از مطالبه گری دست برنخواهیم داشت و اغماض نخواهیم کرد و قطعا  شما هم ایستاده اید و دست از بیان دغدغه ها بر نخواهید داشت.

 

وی به ایستادگی و هدایتگری رهبر معظم انقلاب در مسأله مذاکرات و برجام اشاره کرد و گفت: اگر در این مذاکرات و برجام ایستادگی و پافشاری و اصرار و مُدام و مستمر برجام را دنبال کردن و تذکرات و هدایت‌های به موقع مقام معظم رهبری نبود، قطعا بدانید مذاکرات به جایی رسیده بود که این مقدار امتیازی که الان به آمریکایی‌ها دادیم، قطعا ده‌ها برابر این‌ها از ما امتیاز می‌گرفتند و هیچ چیز هم به ما نمی‌دادند.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: مذاکرات به نوبه خودش اگر با این مطالبه‌گری‌ها و رصد کردن‌ها و دغدغه‌ها همراه نباشد، خطر است چون دشمن قَدر است و پیچیده که رهبر معظم انقلاب در این خصوص با جدیت ایستادند و از انقلاب پاسداری کردند و اجازه ندادند این مذاکرات زمینه استحاله نظام را فراهم کند.

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام حضور در میدان و ایستادگی در برابر دشمن را خواسته رهبر انقلاب از تمام دلسوزان نظام به ویژه جوانان مؤمن و حزب الهی خواند و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از من و از شما جوانان غیور و شجاع و محکم و مقاوم انتظار دارند که در صحنه بمانیم و خسته نشویم و امید داشته باشیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یکی از نشانه های امید را بی اثر ندانستن بیان مطالبات و دغدغه ها عنوان کرد و گفت: علی ‌رغم تأکیدات مستمر رهبر انقلاب بر راه پیدا نکردن نازیبایی ها و ناهنجاری ها در فضای دانشگاه اما  متأسفانه در برخی از دانشگاه برخی حرکات نازیبا مانند برگزاری کنسرت های موسیقی و برپایی اردوهای مختلط مشاهده می شود که دانشجویان متعهد، حزب الهی و انقلابی هر چند هم که تعدادشان کم باشد اما نباید از مطالبه‌گری و دغدغه‌مندی نسبت به این ناهنجاری ها در فضای دانشگاه خسته و ناامید شوند بلکه باید به هم بپیوندند و این امید در وجودشان زنده باشد که کار آن اثر خودش را خواهد گذاشت.

 

وی با طرح این سؤال که چرا رهبر فرزانه انقلاب با برپایی کنسرت‌های موسیقی در فضای دانشگاه مخالف هستند؟ تصریح کرد: در همین کنسرت‌های موسیقی و اردوگاه‌های مختلط و در مرز شکنی‌های دینی باور ایمانی جوان ضعیف و سست می‌شود و اگر باور ضعیف شد، راه أنبیاء و سپس انقلاب به خطر می‌افتد؛ بنابراین به همین دلیل است که رهبری با ورود کنسرت ها به دانشگاه ها مخالف هستند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه از آغاز طرح تقویت مبانی اعقادی و شبهه زدایی دینی در استان با حضور چهره های مطرح کشور خبر داد و گفت: طی یک ماه در تابستان که از پنجم مرداد ماه آغاز خواهد شد، برنامه‌ای ویژه جوانان با حضور چهره‌های مطرح کشوری و عالمان و فرهیختگان تدارک دیده شده است که عرصه بسیار قابل توجهی برای ارتقاء دانش و بینش و رفع شبهات و ابهام های فکری و عقیدتی جوانان خواهد بود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، حضور فعال، چشمگیر و مؤثر جوانان در این برنامه را راهگشای کمالات نفسانی و رشد همه جانبه جوانان خواند و تأکید کرد: انتظار اینجانب به عنوان یک خادم کوچک فرهنگی از شما جوانان آن است که دست توانگر خودتان بالای سَرتان باشد و خودتان دلسوز آینده باشید و بدانید آینده شما تنها در سایه ایمان و تقوی و جهاد همه جانبه تأمین خواهد شد.

 

این مقام مسؤول در ادامه به هم پیوستگی جوانان فعال استان را یک ضرورت بسیار مهم دانست و تصریح کرد: جوانان در هر عرصه و فضایی که در حال فعالیت هستند علاوه بر این که به فعالیت گروهی خود مشغولند باید در یک عرصه هایی به هم بپیوندند که اگر این «به هم پیوستگی عملی»، تحقق پیدا کند به یقین شما می‌توانید حرف خودتان را به مسؤولانی که نمی خواهند حرف شما را بفهمند و راه را اشتباه می روند، بفهمانید و حرفتان را به کرسی بنشانید و مطالبات‌تان را به یک گفتنان در جامعه تبدیل کنید.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، لازمه تبدیل شدن مطالبات به گفتمان را همین به هم پیوستگی جوانان فعال با یکدیگر دانست و تصریح کرد: به یقین مطالبات و دغدغه‌ها در یک مجموعه فرهنگی کوچک به گفتمان در جامعه تبدیل نخواهد شد بلکه لازمه تحقق این أمر مهم به هم پیوستگی و در کنار هم قرار گرفتن جوانان است که می تواند یک مطالبه را به گفتمان قوی که همگان را مجبور به تسلیم و پذیرش کند، تبدیل کند.

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: بنابراین بنده به عنوان یک خادم کوچک از شما مطالبه می‌کنم که این به‌هم پیوستگی جوانان را جدّی بگیرید و آن را عملیاتی کنید.

 

در ابتدای این دیدار ۸ نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های جامعه‌ جوان و دانشجویی را بیان کردند./202/9457/ب1

ارسال نظرات