۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۳۶۳۹۲

چند خبر کوتاه از قزوین

طلبه بدون توسل همانند درخت بدون ریشه است، اجازه ندهیم که فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه کمرنگ شود و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو خرید کالاهای ایرانی است مهم ترین اخبار کوتاه قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین دردیدار با مدیران و معاونت های مدارس علمیه قزوین با اشاره به نقش و هویت طلبگی گفت: هویت طلبگی با توسل گره خورده و طلبه بدون توسل همانند درخت بدون ریشه است که همانا اگر ریشه را از درختی بگیریم به تدریج تبدیل به تکه چوبی خشکیده شده وهیچ ثمری دربرنخواهد داشت .

 

وی در ادامه با اشاره به اردوهای زیارتی برای طلاب از سوی مدیران مدارس علمیه ابراز کرد: این اردوها که توسط مدیران مدارس علمیه برای طلاب قرارداده می شود، بسیار مطلوب بوده اما باید این اردوها با محوریت ولایت و محبت به معصومین قرار داده شود و به همین جهت باید پیش از حرکت اهداف این برنامه‌ها برای طلاب بازگو و تبیین شود.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین ارزش طلبگی و پاسداری از سنگرهای عقیدتی برای طلاب حوزه‌های علمیه را با اهمیت دانست و تصریح کرد: طلبگی با زهد و ساده زیستی گره‌ خورده و در چنین شرایطی داشتن روحیه جهادی موجب می‌شود تا طلاب به جای آنکه به منافع مادی بیندیشند به فکر خدمت به دین خداوند و انجام سربازی خود باشند.

 

این استاد تفسیر گفت: طلاب حوزه های علمیه باید اولویت اصلی خود را تهذیب نفس و طهارت و ارتباط بیشتر با خدای تبارک وتعالی قرار دهند.

 

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس های اخلاق در مدارس علمیه ابراز کرد: درکلاس های اخلاق باید ظرفیت طلاب مدنظر قرار گرفته و از ارائه مطالبی که ایجاد شبهه می‌کند پرهیز شود.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین خطاب به مدیران مدارس علمیه استان گفت: شما مدیران باید این نقش مهم درطلاب جدید الورود به حوزه‌های علمیه را به خوبی و با انجام مشاوره برای این سربازان امام زمان (عج)، معرفی کنید.

 

اجازه ندهیم فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه کمرنگ شود

حجت الاسلام علاءالدین صفی‌خانی معاون امورطلاب حوزه علمیه قزوین در اولین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد به با اشاره به رشادت ها وایثار وشجاعت روحانیت در زمان دفاع مقدس گفت: روحانیون و طلاب ما همگام با سایر رزمندگان به عنوان یک رزمنده در دفاع از کیان این سرزمین مردانه درمقابل دشمنان سینه سپر نموده تا اجازه ندهند این خاک مقدس در تصرف دشمن بعث قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: روحانیون ما در جبهه‌ها علاوه بر اینکه کار تبلیغی انجام می‌دادند گاهی برخی از این عزیزان به رده فرماندهی تیپ و گردان هم رسیدند.

 

معاون امورطلاب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد با تاکید بر شناسایی این رشادت‌ها به نسل نوجوان و جوان در جامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه این رشادتهای قشر روحانیت هنوز به خوبی وبه نحو شایسته‌ای به جامعه شناسانده نشده که همه در این مسئله مسؤول هستیم.

 

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: برخی از افراد درهمین استان تصاویر وفایل های صوتی از این شهدا را دارند که متاسفانه آن را در اختیار افرادی که تلاش دارند تا فیلم مستند ی از این شهدا را تهیه نمایند در اختیار این افراد قرار نمی‌دهند که مسؤولان اداره کل بنیاد شهید باید در این رابطه برای جمع آوری بیشتر آثار ودست نوشته‌های شهدای روحانیت در استان اقدام کنند.

 

 وی با اشاره به جمع آوری خاطرات شهدای روحانیت از زبان همرزمان آنها اظهار کرد: شهدای روحانیت در این استان همرزمان زیادی دارند که برخی از این افراد در جامعه هستند اما متاسفانه کسی به سراغ این افراد برای جمع آوری خاطرات این شهدا اقدام نکرده‌اند که این مسئله می‌تواند در این جلسه به صورت جدی از سوی استاندار محترم ومسؤولان آنها دنبال شود.

 

معاون امورطلاب حوزه علمیه قزوین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ابراز کرد: نباید اجازه دهیم که فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه کمرنگ شود بلکه باید با برنامه ریزی بهینه بتوانیم برنامه هایی فاخردر جهت گسترش این فرهنگ در جامعه انجام دهیم .

 

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو خرید کالاهای ایرانی است

حجت الاسلام والمسلمین هاشم فیروزی عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به تبیین اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: اطلاع رسانی مناسب در جهت رشد سرمایه گذاری در کشور وتبلیغ وتعمیق فرهنگ کار وتبیین آثار آن بر استقلال اقتصادی کشور موثر است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها برمسئله مهم اقتصاد مقاومتی افزود: درعصر حاضر یکی از پرقدرت ترین اهرمها برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی رسانه است.

 

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه ابراز کرد: امروز رسانه‌ها باید با بازنگری در شیوه‌ها و به کارگیری سیاست های مناسب وظیفه خود را برای تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی و تسریع در دستیابی به آن و آگاه کردن مردم جامعه به انجام رسانند.

 

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در آیات و روایات تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) در کلام خود الگوهای مصرف و مدیریت اقتصاد خانواده را به مسلمانان آموزش داده‌اند که باید در این مسئله دقت بیشتری بکنیم.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به تشویق بیشتر مردم به خرید کالای ایرانی در جامعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده‌ای داشته باشند تا مردم جامعه برای خرید کالای ایرانی بیشتر تشویق و ترغیب شوند و این نشان دهنده حمایت از کالای ایرانی و مقدمه‌ای برای دست یابی به خود کفایی و تقویت اقتصاد ملی است.

 

 حجت الاسلام فیروزی در پایان با اشاره به الگوی مصرف و سبک زندگی در اسلام گفت: مهم‌ترین قدم درراستای اصلاح الگوی مصرف بازگشت به دین و خودآگاهی و حرکت درمسیر احیای فرهنگ اسلامی و بازگشت به سبک زندگی اسلامی است./873/303/ب3

ارسال نظرات