۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۳۶۴۰۶
انصارالله یمن:

عربستان حامی القاعده و داعش در یمن، سوریه و عراق است

سخنگوی جنبش انصار الله یمن شب گذشته ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در قطیف، مسجد النبی وعراق ،حمله به حرمین شریفین در مکه ومدینه را حمله به اسلام دانست وگفت: عربستان حامی القاعده و داعش در یمن، سوریه و عراق است.
محمد عبدالسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در مصاحبه ای با شبکه المسیره گفت: مردم یمن هیچ مشکلی با کشورهای همسایه خود ندارد بلکه مشکل اصلی با آمریکای زورگو است وعربستان به زودی خواهد فهمید که در مسیر طرح های آمریکایی حرکت می کند نه طرح های سودمند برای عربستان.

 

به گزارش ایرنا، رییس هیات مذاکره کننده انصارالله در گفت وگوهای کویت تاکید کرد :هیات ملی توانست جامعه بین المللی و کویت کشور میزبان گفت و گوهای یمنی را با حقایقی که در یمن می گذرد٬ آشنا واعلام کند جنگ با توجیه قانونی وتک روی در حکومت جایز نیست.

 

وی افزود: هیات ملی یمن در خصوص موسسات دولتی مانند ریاست جمهوری، دولت وکمیته های نظامی گفت وگو کرد این در حالی است که طرف دیگر گفت وگو نمی خواهد بلکه خواهان خلع سلاح ارتش، کمیته های مردمی وتسلیم مناطق است.

 

وی ادامه داد :این طرح که کمیته آتش بس ٬ظهران در جنوب عربستان را مقر خود قرار دهد٬ به دلیل نزدیکی به مواضع نظامی و هم مرز بودن با صعده می تواند بهانه را از طرف عربستانی در برابر جامعه بین المللی برای نقض آتش بس بگیرد.

 

عبدالسلام تاکید کرد که مزدوران عربستانی در داخل ٬نقش تعیین کننده ندارند ومهم ارتباط مستقیم با عربستان متجاوز است.

 

عبدالسلام افزود: عربستان با ایجاد موانع٬ بر طرف های بین المللی اعمال فشار می کند در حالی که طرف یمنی چیزی را از دست نداده است ؛ارتش وکمیته ها به وظایف خود عمل نموده وهیات ملی حقایق را برای جامعه بین المللی آشکار ساخت.

 

وی نقض آتش بس ولشکرکشی را مخالف توافقنامه ها دانست وگفت: ارتش ثابت کرد قدرت مبارزه و پایداری را دارد.

 

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته٬ حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

 

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات