۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۴۷۳
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

اباحیگری حربه لیبرالیسم برای تضعیف بنیاد اعتقادی مؤمنان است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اباحیگری مهمترین عامل انکار معاد در زندگی مسلمان است، گفت: اباحیگری حربه لیبرالیسم برای تضعیف بنیاد اعتقادی مؤمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز عصر در آیین بیان درس‌های قرآنی که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه در آیات ۱۱ تا ۱۸ سوره معارج به توصیف سختی روز قیامت به صراحت پرداخته شده است، گفت: خداوند متعال در این آیات صحنه‌هایی از قیامت را برای انسان تداعی و تشبیه می‌کند؛ این در حالی است که روز قیامت کسی نمی‌تواند سپر عذاب انسانی دیگر باشد؛ در این آیات برای بیان عمق سختی روز موعود از تمثیل مادر برای فرزند و فرزند برای والدین بهره گرفته شده است.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری انسان تربیت نشده در بیان قرآن را کم طاقت و بخیل توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در آیات سوره معارج ویژگی انسانهایی که تحت تربیت معارف دینی قرار نگرفته اند را بخیل و کم تحمل توصیف کرده است؛ بر این اساس در همین آیات از انسان مؤمن به عنوان کوه صبر و اسقامت و صاحب خیر و برکت برای جهانیان یاد می شود.

 

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) عبادت شبانه را زمینه استواری مؤمن در فعالیت‌های روز دانست و گفت: یکی از برکت های ماه مبارک رمضان نعمت سحر خیزی است؛ بر این اساس آیه ۶ سوره مزمل مؤمن سحر خیر را به عنوان انسان استوار و قوی توصیف کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم شخصیت اجتماعی هر انسانی را در گرو اعمال او دانست و گفت: وضعیت حال و آینده هر انسانی در گرو صحت و نیت اعمال مؤمن در مسیر زندگی او است؛ بنابراین ماه مبارک رمضان و شب عید فطر بهترین فرصت برای توبه و شروعی برای پاک زیستن و آینده‌ای تضمینی در ساحت دین است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در بیان آخرین درس قرآنی اباحیگری را مهمترین عامل انکار معاد در زندگی مسلمان توصیف کرد و گفت: اباحیگری زمینه انکار قیامت است و این نگاه از فرهنگ لیبرالیسم بر جوامع تزریق شده است و تلاش دارد با انکار قیامت هنجارهای جوامع اسلامی را در هم شکند و زمینه هرج و مرج و شکستن رنجیره وحدت در امت اسلامی باشد؛ بر این اساس اباحیگری به توسعه شهوات می نگرد.

 

وی در پایان به بیان رهنمودی از رهبر معظم انقلاب در مذمت اباحیگری پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد اباحیگری می فرمایند«در دنیایی که سیاستهای گوناگون استکباری، مردم را به اباحه‎گری و بی‌بند‌و‌باری سوق داده‌اند، آن مجموعه‌ی مؤمنی که ایمان او متکی به مبانی مستحکم اعتقادی است، به برکت ایمان می‌تواند بر همه‌ی امواجی که در دنیا بوجود می‌آورند، غلبه کند.»/۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات