۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۴۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

معنویات رمضان در ماه‌های دیگر حفظ شود

آیت الله دری نجف آبادی گفت: بعد از اتمام ماه رمضان باید همچنان هویت، اخلاق و معنویات این ماه برای تمام سال حفظ شود و افراد طی سال همانطور که در این ماه مراقب رفتار، کردار و گفتارشان بودند باز هم از خود و رفتار و گفتارشان مراقبت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در مسجد سیدهای اراک، عنوان کرد: بعد از اتمام یک ماه رمضان باید همچنان هویت، اخلاق و معنویات این ماه برای تمام سال حفظ شود و افراد طی سال همانطور که در این ماه مراقب رفتار، کردار و گفتارشان بودند باز هم از خود و رفتار و گفتارشان مراقبت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در رابطه با زکات فطره ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: افراد قبل از نماز مغرب باید زکات فطره خود را کنار بگذارند و آن را به مستمندان بدهند، البته درست است که بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیز در این امر دخیل هستند و کمک می کنند اما اگر خودتان کسی را هم می شناسید که نیازمند است می توانید زکات فطره را به او بدهید.

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اگر شخصی شرم می کند که زکات فطره را به کسی که می شناسد بدهد می تواند آن را تبدیل به اجناس کرده و یا حتی مبلغی را به آن اضافه کند و سپس آن را به مستمند و یا فقیر بدهد و این هیچ موردی ندارد.

 

امام جمعه اراک ابراز کرد: زکات فطره فقط به کسانی که واجب النفقه هستند مانند فرزند و یا والدین نمی رسد و نمی توان به این افراد زکات فطره خود را داد، ضمن اینکه غیر سادات نیز نمی تواند زکات فطره را به سادات بدهد و می تواند اگر سادات نیازمندی را می شناسد به طور دیگری به او کمک کند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سادات می توانند زکات فطره خود را به سادات نیازمند بدهند، گفت: به احتمال زیاد فردا اول ماه شوال و روز عید سعید فطر است؛ از این رو حضور در نماز باشکوه عید سعید فطر یکی از برنامه های مذهبی این روز است که در مصلی و سایر مساجد به جماعت اقامه می شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: ماه مبارک رمضان در مدت یک ماه به ظاهر تمام شده است اما آنچه مهم تلقی می شود این است که افراد باید همیشه و در تمام طول زندگی خود هویت، معنویت و ارزش های این ماه را حفظ کنند، همیشه همچون این ماه مراقب گفتار، رفتار، کردار و تمام حرکات خود باشند تا به گناه آلوده نشوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زندگی دنیا پر از چاله و چوله هایی است که هر لحظه ممکن است انسان را از مسیر صحیح غافل کنند؛ از این رو همیشه باید حواسمان باشد تا در این موانع اسیر نشویم و بدانیم راه اصلی سعادت راه حق و راه خداشناسی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: انسان باید همواره در راه خدا استوار باشد و از خداوند بخواهد به او توفیق صبر و استقامت در راه دین و لایت، اخلاص و ایمان را اعطا کند تا بتواند در مسیر صحیح خداشناسی و جلب رضایت پرودگار گام بردارد./202/842/ب1

ارسال نظرات