۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۴۳۶۵۵۸
نماینده مجلس:

دولت برای ریشه کن کردن حقوق های نجومی با جدیت اقدام کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق های نجومی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد، گفت: موضوع حقوق های نجومی پدیده ناعادلانه و ناپسندی است که باید سریعا دولت با برنامه و تلاش خود در مسیر ریشه کن کردن این حقوق ها با جدیت اقدام کند.
علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه حقوق های نجومی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد، گفت: موضوع حقوق های نجومی پدیده ناعادلانه و ناپسندی است که باید سریعا دولت با برنامه و تلاش خود در مسیر ریشه کن کردن این حقوق ها با جدیت اقدام کند.

 

حقوق باید در برابر انجام کار پرداخت شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق ها باید در برابر انجام کارهای مفید پرداخت شود، خاطر نشان کرد: در سطوح ملی و سازمانی برای پرداخت حقوق اصول و قانون وجود دارد و مدیران نیر باید بر اساس قانون حقوق خود را دریافت کنند.

 

کریمی با بیان اینکه حقوق افراد در بالاترین و پایین‌ترین سطح یک دستگاه یا ارگان باید به طور منطقی تعیین شود، گفت: هر فردی که در ساختار دولت و ارکان حکومت کار می‌کند باید بابت خدماتی که به مردم ارائه می‌کند حقوقی دریافت کند.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مجرای ایجاد اختلاف در پرداخت و امکان دریافت حقوق نجومی را بحث شرکت‌های دولتی و بانک‌ها دانست و خاطر نشان کرد: اخیراً پرداخت‌های نجومی در برخی بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌ها رخ داده است و باید با این مهم جلوگیری و با شدت برخورد کرد.

 

اقتصاد مقاومتی با حقوق های نجومی محقق نمی شود

کریمی با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری های موجود در جامعه، اظهار داشت: امروز برخی از این مدیران در چند شرکت عضو هیأت مدیره هستند و حقوق های کلان دریافت می کنند و این در حالی است که جوانان مملکت در بیکاری به سر می برند و مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حقوق های نجومی محقق نمی شود، گفت: پرهیز از اسراف از مفاد مهم اقتصاد مقاومتی است و هرگز با این حقوق های کلان برخی از افراد اقصاد مقاومتی به سرانجام نمی رسد.

 

کریمی در ادامه با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی سبب عدالت اجتماعی می شود، خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه و همه باید دست در دست هم دهند و با برنامه ریزی های منسجم و پشتکار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند./302/842/ب1

ارسال نظرات