۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۶۵۹۱
آيت الله نمازي:

افراد سست ايمان در برابر مستکبران احساس ضعف می‌کنند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز همه دنيا پرستان و زورگويان عالم در مقابل جمهوري اسلامي ايران صف آرايي كرده و از همه جوانب ايران را مورد حمله قرارداده اند و در چنين شرايطي كساني كه سست ايمان و شايد داراي گرايش هاي دروني به دشمن هستند، اظهار يأس و نا اميدي و خود كم بيني كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، صبح امروز در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر با تبريك عيد بزرگ مسلمانان، گفت: دنيا و عمر انسانها با سرعت در حال گذر است و دنيا و مظاهرآن خود را در نگاه انسان ها بسيار شرين، جذاب و ماندگار جلوه مي دهد، اما اهل تقوا دل در گرو دنيا و لذت ها نبسته بلكه از دنيا براي رسيدن به آخرت و حيات جاودانه آن استفاده مي كنند.

 

وي با اشاره به اينكه روزه داري و روزه گرفتن مهم است، ابراز کرد: از روزه داري و روزه گرفتن حفظ دستاوردهاي روزه مهم است از اين رو با تمام شدن ماه رمضان چراغ قرمز ها از مسير برداشته نمي شود و برنامه هاي ماه رمضان را در بعد از ماه رمضان هم بايد ادامه داد.

 

به گفته وي، ماه مبارك رمضان يك الگو و آموزشي كوتاه مدت براي تمرين كم خوراكي، كم خوابي، كم حرفي و كنترل و مديريت كردن اعضا و جوارح انسان براي طول سال است.

 

آيت الله نمازي بر رعايت آداب و چارچوب هاي مرز تقوا در همه طول سال تأكيد كرد و گفت: اهل ايمان و توحيد به لحاظ سياسي و اهل جهاد اكبر بايد به اوضاع خاص و حساس كنوني كشور توجه داشته باشند و حوادث و جريانات داخلي، خارجي، منطقه اي و بين المللي را تحت كنترل و تحت نظر داشته باشند.

 

وي با اشاره به اينكه، رهبر معظم انقلاب به عنوان منادي وحدت و انسجام ملي در طول چند ماهه گذشته نشانه ها و كدهايي را ارائه كردند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمود، كشور شبيه جنگ احزاب در زمان پيامبر اكرم(ص) است كه طوايف كفر و شرك و نفاق و صهيونيست براي سركوب كردن اسلام و خاموش كردن نور توحيد متحد شده بودند اما نتواستند و آن حادثه تاريخي در صدر اسلام امروز در حال تكرار شدن است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز همه دنيا پرستان و زورگويان عالم در مقابل جمهوري اسلامي ايران صف آرايي كرده و از همه جوانب ايران را مورد حمله قرارداده اند و در چنين شرايطي كساني كه سست ايمان و شايد داراي گرايش هاي دروني به دشمن هستند، اظهار يأس و نا اميدي و خود كم بيني كنند، اما افراد با ايمان و مستحكم به هر اندازه هم شرايط سخت تر شود، با عزم و اراده قوي تر ايستادگي مي‌كنند.

 

آيت الله نمازي همچنين به فراز هايي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان اشاره كرد و افزود: معظم له در اين ديدار تأكيد كرد، من براساس وظيفه ديني و شرعي و اخلاقي تا جان در بدن دارم خواهم ايستاد و به مردم هم اعتماد دارم همچنان كه به نتيجه ايستادگي كه پيروزي است يقين دارم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه، ماجراي توطئه هاي تروريست هاي داعش و النصره و تروريست هاي ديگر را كلاف سردرگمي براي جهان اسلام، اروپا و آمريكا دانست و خاطرنشان كرد: تروريست هاي داعش و النصره مشخص نيست به دنبال چه اهدافي هستند.

 

وي ادامه داد: ابتدا تصور مي شد آنها عليه اسلام و تشيع وارد ميدان شده اند، اما در ادامه كشورهاي غربي را مورد حمله خود قرار دادند و امروز همه اروپا در معرض تهديد و خطر جدي داعش است و نيروهاي امنيتي در برخي از كشورها و شهرهاي اروپايي به حال آماده باش درآمده اند.

 

به گفته وي تركيه كه يكي از كشورهاي پشتيباني كننده قوي و تمام عيار داعش بود تاكنون بارها مورد حمله تروريستي داعش قرارگرفته است و اخيرا نيز به سراغ آمريكا رفته اند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: تروريست هاي داعش كه اعلام كرده بودند مكه و مدينه را نابودخواهند كرد، طي روزهاي گذشته مسجد النبي را نيز مورد هدف و حمله تروريستي خود قرار دادند.

 

آيت الله نمازي، اوضاع آينده تروريست هاي داعش را نامشخص دانست و گفت: مشخص نيست در دراز مدت داعش كه ساخته و پرداخته آمريكا و صهيونيسم است به جان خود آنها افتاده و آنها را نابود خواهند كرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به انفجارهاي متعدد هفته گذشته در عراق اشاره كرد و افزود: در حملات تروريستي عراق 250 نفر شهيد و بيش از 200 نفر مجروح شدند و دشمن عيد مسلمانان عراق را تبديل به عزا كرد به طوريكه حيدرعبادي نخست وزير عراق سه روز عزاي عمومي در عراق اعلام كرد.

 

آيت الله نمازي  همچنين از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سربازان گمنام امام زمان(عج) و وزارت اطلاعات به دليل كشف و سركوب توطئه بزرگ تروريست ها تقدير و تشكر كرد و گفت: دشمن قصد داشت در ماه مبارك رمضان در تهران و برخي از شهرهاي بزرگ در شب هاي ليالي قدر و شب هاي احيا عمليات تروريستي انجام دهد و شب هاي احيا و ليالي قدر را تبديل به عزا كند اما مكر آنها به خودشان برگشت./201/1307/ب1

ارسال نظرات