۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۶۵۹۵
آیت الله نظری:

تمسک به کلام الهی و اهل بیت چراغ هدایت بشر از ظلمت است

آیت الله نظری خادم الشریعه، تمسک به کلام الهی و اهل بیت(ع) را هدایت کننده بشر از ظلمت و تاریکی به سوی سعادت و تعالی حقیقی دانست و گفت: مردم باید به دستورات الهی و آن چیزی که در کلام الهی آمده عمل کنند تا رستگار و سعادتمند شوند.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که زندگی انسان باید با بندگی خداوند متعال همراه باشد، گفت: اگر غیر از این باشد به یقین شاهد همین گرفتاری ها و مشکلات امروز جامعه بشری خواهیم شد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که بندگی خداوند متعال حافظ تعادل، تکامل، نظم، آرامش و استقلال است، افزود: هر آنچه که بشر می خواهد در بندگی خدا خلاصه شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مقام را مسأله ای اعتباری دانست و با بیان این که متأسفانه برخی ها برای گرفتن منصب و مقام دست به کارهای عجیبی می زنند، تصریح کرد: کسی که مقام و مسؤولیت در اختیار دارد باید خادم مردم باشد نه این که موجب آزار و اذیت مردم را فراهم کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود مسجد را پایه سعادت و کمال انسان ها دانست و گفت: باید حضور در مساجد بیش از گذشته تقویت شود.

 

وی با بیان این که مردم نباید مسجد، قرآن و عالم را تنها بگذارند، گفت: اگر خدای ناکرده از این سه موضوع مهم فاصله بگیریم مسیر انحراف را در پیش خواهیم گرفت.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که متأسفانه بشر امروز در معرض خسران وجود دارد، ادامه داد: اگر بشریت ایمان و عمل صالحی داشته باشد به حتم از الطاف خاصه خداوند متعال برخوردار خواهد شد.

 

وی تمسک به کلام الهی و اهل بیت(ع) را هدایت کننده بشر از ظلمت و تاریکی به سوی سعادت و تعالی حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید به دستورات الهی و آن چیزی که در کلام الهی آمده عمل کنند تا رستگار و سعادتمند شوند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر ضرورت اقامه نماز اول وقت در جامعه خاطرنشان کرد: وقتی اول ظهر رسید و صدای اذان به گوش رسید همه افراد به ویژه بازاریان و کسبه ها باید با تعطیلی بازار به اقامه نماز اول وقت بپردازند.

 

وی با بیان این که انسان برای جانشینی خدا باید ایمان و عمل صالح داشته باشد، تصریح کرد: اعمال و رفتار بشر به عنوان جانشین خدا باید در مسیر خیر و خدمت باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه آن را مغایر با ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد رشد بی حجابی در جامعه اسلامی هستیم که این زیبنده جامعه ما نیست.

 

وی با تأکید براین که باید در کمال به جایی برسیم که دیگر در دادگاه های کشور پرونده ای وجود نداشته باشد، افزود: اگر جامعه به رشد، کمال و تمدن واقعی برسد دیگر دادگاه معنا نخواهد داشت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه تأکید کرد: تمدن آن نیست که غربی ها نسخه اش را برای مردم و جوانان ما پیچیده اند، بلکه تمدن آن است که انسان به درجه بالایی از کمال که بر پایه مبانی دینی است دست پیدا کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت کمک به فقرا و دستگیری از نیازمندان در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: جامعه اسلامی باید در این مسائل الگوی دیگران باشد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول جوزه با بیان این که زکات فطره از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و تربیتی نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارد، افزود: این موضوع یکی از مهم ترین مباحث در اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد./201/950/ب1

ارسال نظرات