۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۶۳۸

اجلاسیه مسؤولان مؤسسات قرآنی زنجان برگزار می شود

مدیر اتحادیه های قرآنی زنجان با اشاره به برگزاری اجلاسیه مسؤولان مؤسسات قرآنی زنجان، گفت: این همایش در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب برگزار شده و در صدد ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه است.
نخستین اجلاس ملی زکات کشور

حجت الاسلام اسماعیل مرادخانی، مدیر اتحادیه های قرآنی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری اجلاسیه و همایش مدیران و مسؤولان مؤسسات قرآنی زنجان خبر داد و گفت: این همایش به زودی با حضور مسؤولان مردمی قرآنی زنجان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف و انگیزه های برگزاری این همایش، اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاسیه و همایش، ترویج سبک زندگی اسلامی قرآنی در جامعه و در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب است که بارها بر ترویج این نوع از سبک زندگی ها تأکید کرده اند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به محوریت سوره مبارکه حجرات در این همایش و سبک زندگی قرآنی، تصریح کرد: اصلی ترین هدف همایش، تبلیغ و ترویج حفظ سوره حجرات و مفاهیم این آیات نورانی است که البته یک طرح کشوری بوده و ما نیز در قدم اول با دعوت از مسؤولان مؤسسات قرآنی برگزاری این طرح بزرگ را با همکاری آنها در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

حجت الاسلام مرادخانی در ادامه با اشاره به برنامه های این همایش، خاطر نشان کرد: در ابتدا شمه ای کلی از سوره مبارکه حجرات از سوی یکی از طلاب برای این مسؤولان بیان شده و در ادامه نیز بنده این طرح بزرگ را برای آنها تشریح کرده و به سؤالات و ابهامات شان برای بیشتر روشن شدن مسأله پاسخ گو خواهم بود.

 

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد چرایی انتخاب این سوره مبارکه برای تبلیغ و ترویج از میان سوره های قرآن کریم، ابراز داشت: همان طور که مستحضرید سوره مبارکه حجرات از میان سوره های قرآنی، دارای بار اخلاقی و مفاهیم بلندی در این زمینه بوده و ما نیز بر آن شدیم تا این سوره را که بیانگر نوعی از سبک زندگی قرآنی است، همزمان با سراسر کشور در زنجان به اجرا در آوریم./302/949/ب1

ارسال نظرات