۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۶۷۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

بیداری جهان اسلام، تنها راه مبارزه با تروریسم است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به جنایات گروه های تروریستی و شهادت مردم بی دفاع، گفت: عدالت و حقوق بشر در جهان مرده است و تنها برای دست یافتن به عزت جهان اسلام باید با وحدت و تعقل ایستادگی کرد.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به جنایت اخیر داعش در به شهادت رساندن 200 نفر در عراق، گفت: روش استعمار و استبداد چیزی جز بلعیدن جوامع بشری در قالب گروه های تروریستی نیست.

 

مرگ عدالت و حقوق بشر بر جهان سایه انداخته است

وی با اشاره به سکوت جوامع حقوق بشر در برابر این جنایات، بیان کرد: امروز مرگ عدالت و حقوق بشر عالم را گرفته است و سازمانی که کشوری چون آل سعود با آن همه جنایاتش را به خاطر پول از لیست ناقضان خارج می کند، نباید انتظار کرامت و دفاع از انسانیت داشت.

 

بیداری جهان اسلام، تنها راه مبارزه با تروریسم و استعمار است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: تنها چیزی که جلوی این استعمارگری ها را خواهد گرفت، بیداری جوامع اسلامی است و امروز شاهد هستیم که همین دست پرورده های استعمار حتی به آنانی که پرورش دهنده آنها هستند، رحم نمی کنند و ما به عنوان شیعه مکتب عاشورا با دوستان اهل بیت در هر کجا همراه و هم جبهه هستیم.

 

وی به اشاره به مسؤولیت سنگین این کشور نسبت به جهان و دنیای اسلام نیز خاطرنشان کرد: در شرایط سخت منطقه، دلباختگان به اسلام و قرآن به این کشور امید بسته اند و نباید بگذاریم کاستی هایی چون بی عدالتی در دستگاه های دولتی و بروز فسادهای اجتماعی و اقتصادی این جامعه را دچار تزلزل کند.

 

عزت جامعه در گرو وحدت، تعقل و انقلابی ماندن است

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: همان گونه که مفسدان عالم دست به یکی شده اند، تنها راه مقابله با استعمار و استبداد، در گرو وحدت و تعقل و انقلابی عمل کردن مدبرانه است که مستحکم و منسجم و با تمام تلاش و قدرت اقتصادی از موانع پیش رو عبور کنیم.

 

وی درباره یکی از وقایع هفته آینده، تخریب بقاع متبرکه بقیع به دست وهابیت، افزود: انگلیس این استعمار پیر، برای مقابله با اسلام، دو گروه انحرافی وهابیت و بهائیت را به جان جهان اسلام انداخت و از سوی وهابیت، کشورهای سنی نشین را درگیر کرد و کشورهای شیعه را مبتلا به غده سرطانی بهائیت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره تاریخچه شکل گیری این دو فرقه ساختگی ادامه داد: این دو مجموعه که با ثروت و غارت کشورهای جهان سوم تشکیل شد، هیچ دین و مرام ریشه داری ندارند و در ابتدا به اسم نماینده امام زمان و به مرور با ادعایی خدایی قوانینی را تراشیدند و به بیگانگان پنهان بردند و امروز دشمنان اسلام از این گروه ها به اسم مذهب علیه مذهب استفاده می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این استعمارگری ها در طول تاریخ همیشه ادامه داشته است و امروز به اسم اسلام با تشکیل گروه های تروریستی چون تکفیری ها و داعش جنایات و ددمنشی هایی را علیه مردم بی دفاع کشورها انجام داده اند، که تاریخ به مانند آن را ندیده است.

 

حجت الاسلام حسناتی مهم ترین هدف استعمار از تشکیل این گروه ها را غارت و حاکمیت بر شرف و انسانیت و کرامت بیان داشت و گفت: این مجموعه های خونریز که از کنار کعبه سر برآوردند، دست پرورده قرآن و اسلام آمریکایی هستند و رسما از بیت المال مسلمین و سرمایه های حرمین شریفین برای تجهیز این گروه های تروریستی استفاده می کنند.

 

خطرناک ترین استعمار، استحاله و دگرگون کردن فرهنگ یک ملت است

وی از دیگر مناسبت های هفته آینده را سالروز کشف حجاب در زمان رضاخان بیان کرد و افزود: جنایتی که رضاخان به پشتیبانی استعمار انگلیس در 21 تیر در مسجد گوهرشاد انجام داد، برای خارج کردن مردم از دین و مذهب و ورود فرهنگ بیگانه به کشور بود.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان داشت: خطرناک ترین استعمار، استحاله یک ملت و دگرگون کردن فرهنگ یک کشور است و امروز نیز این توطئه های دشمنان در ابزارهای مختلف چون جنگ نرم ادامه دارد و تنها ایستادگی در برابر این توطئه ها می تواند جلوی این گونه دگرگونی ها در ابعاد مختلف اعتقادی و مذهبی را بگیرد./201/1306/ب1

ارسال نظرات