۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۶۷۷
امام جمعه موقت كاشان:

استحكام خانواده يكي از آثار حجاب و عفاف است

امام جمعه موقت كاشان گفت: استحكام خانواده يكي از آثار مفيد حجاب و عفاف است، از اين رو حجاب و عفاف سبب دلبستگي به خانواده و اعتماد متقابل در خانواده و تبديل آن به مركز محبت ها و توجه است.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با اشاره به فرارسيدن هفته حجاب و عفاف، بدحجابي، بي‌حجابي و بي بندو باري را داراي آثار منفي و مخربي دانست و افزود: بنيان خانواده در غرب كه خود پايه گذار فرهنگ بي حجابي و مروج آن بودند از هم پاشيده شده است و خانواده در غرب معنا ندارد.

 

وي افزود: عدم آرامش و مشكلات روحي و رواني و جاني براي زن در جوامع غرب را از آثار مخرب بدحجابي، بي حجابي و بي بند و باري در كشورهاي غربي دانست و گفت: امروز دشمن براي نفوذ در ايران به دنبال رواج فرهنگ بدحجابي، بي حجابي و بي بندو باري از طريق ماهواره و فضاي مجازي است.

  

امام جمعه موقت كاشان، از حجاب و عفاف به عنوان تنها راه فرار از مفاسد اجتماعي نام برد و يادآور شد: استحكام خانواده يكي از آثار مفيد حجاب و عفاف است، از اين روحجاب و عفاف سبب دلبستگي به خانواده و اعتماد متقابل در خانواده و تبديل خانواده به مركز محبت ها و توجه است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: بدحجابي و بي حجابي سبب عدم اعتماد در خانواده و اختلاف و درگيري بين زن و شوهر و در نهايت طلاق و از هم پاشيدن بنيان خانواده مي شود.

 

وي بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه تأكيد كرد و ادامه داد: براي تبيين فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده نيازمند توجه به حجاب و عفاف از سوی پدران و مادران و عزم جدي در جامعه است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با اشاره به اينكه پست هاي كليدي آينده به دست دانشجويان و دانشگاهيان خواهد بود، گفت: رهبر معظم انقلاب نيز به دليل اهميت دانشگاه و دانشجو در نظام اسلامي براي قشر دانشجو و دانشگاهي سرمايه گذاري كرده است.   

 

وي به بخش هايي از فرازهاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان، خطبه هاي نماز عيد فطر و در ديدار با مسؤولان نظام، اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان بر تقويت ايمان دانشجويان تأكيد كرد و فرمود، عاملي كه سبب مي شود بتوانيم در مقابل دشمن مقاومت كنيم ايمان است.

 

امام جمعه موقت كاشان، يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار ضايع كردن نماز و پيروي از شهوات را دو عامل تضعيف كننده ايمان دانست و افزود، اردوهاي مختلط نيز يكي ديگر از عوامل تضعيف ايمان است.

 

وي افزود: از عوامل قدرت يك ملت، پيشرفت علمي و قدرت علمي است، چرا كه علم قدرت و سلطنت است و هركشوري كه به لحاظ بنيه علمي ضعيف باشد نيازمند ديگران خواهد شد و تضعيف بنيه علمي، به استقلال و عزت كشور ضربه مي زند، از اين رو رهبري در ديدارهاي مكرر خود با اقشار مختلف جامعه تأكيد بر تسريع بر پيشرفت حركت علمي دارد و معتقد است اين حركت علمي كشور نبايد كند شود.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، ارتقاي قدرت تحليل مسائل سياسي و اجتماعي، قدرت شناخت دشمن، توطئه هاي دشمن و ارتقاي سطح آگاهي سياسي و علمي دانشجويان را از جمله خواسته رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب مكرر به داشتن قدرت تحليل تأكيد دارد براي اين است كه اگر قدرت تحليل نباشد، انسان جاي دوست و دشمن را عوض مي كند.

 

وي افزود: اگر قدرت تحليل نباشد، توطئه هاي دشمن را دوستانه تحليل خواهند كرد و نخواهند توانست پنجه هاي آهنين دشمن را از زير دستكش مخملي دشمن مشاهده كند چرا كه قدرت تحليل ندارد.

 

امام جمعه موقت كاشان در ادامه با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب دانشجويان را كادر سازي مي كند، يادآور شد: مسؤولان آينده نظام بايد ايمان قوي، علم و قدرت تحليل داشته باشند.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: رهبر معظم انقلاب به دانشجويان خطاب كرد، بدون تقيّه و با صراحت از مباني نظام جمهوري اسلامي در دانشگاه و هر پست و مكاني كه هستيد براساس استدلال علمي و منطقي و بدون هياهو و جنجال دفاع كنيد.

 

به گفته وي، هركجا استدلال علمي و منطقي و عقلاني و بدون جنجال و هياهو باشد، پيروزي را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اسلام تبار، با اشاره به اينكه رهبر معظم در اين ديدار گفت، امروز ملت ما در مقابل دشمن دو راه بيشتر ندارد، ابراز کرد: يك راه تسليم شدن و كوتاه آمدن در مقابل دشمن كه نتيجه آن ذلت و خواري و شكست و تهي شدن نظام از محتواي حقيقي خودش است كه تنها پوسته اي از نظام جمهوري اسلامي باقي خواهد ماند و راه دوم، استقامت و مقاومت در مقابل دشمن تا رسيدن به پيروزي نهايي است و نتيجه اين استقامت پيروزي و عبور از مشكلات و حفظ عزت و استقلال و اقتدار كشور است.

 

امام جمعه موقت كاشان، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود، من تا زنده هستم در مقابل دشمن مقاومت خواهم كرد و به ملت ايران اعتماد دارم و به نتيجه مقاومت كه پيروزي است اعتقاد دارم.

 

وي افزود: چفيه رهبر معظم انقلاب بيانگر اين است كه جنگ هنوز تمام نشده است بلكه جنگ نظامي دشمن با ايران تبديل به جنگ اقتصادي، سياسي شده است و رهبر معظم انقلاب با انداختن چفيه حضورخودش را در صحنه نبرد با دشمن اعلام مي كند.

 

امام جمعه موقت در ادامه با اشاره به تجليل رهبر معظم از ملت ايران در حماسه روز قدس، گفت: ملت ايران 35 سال است در تابستان گرم و زمستان سرد همه ساله در راهپيمايي روز قدس شركت مي كنند كه حضور مردم در راهپيمايي هاي روز قدس و 22 بهمن و حضور در انتخابات عمل صالح است.

 

به گفته وي، اين حركت ملت نشان دهنده رشد سياسي، ايمان مردم و استقامت در مقابل دشمن، فراموش نكردن مسأله فلسطين، وفاداري مردم و اعتماد مردم به نظام و رهبري است و رهبري نيز از حضور حماسي مردم در راهپيمايي روز قدس تجليل كرد و اين حركت مورد رضايت امام زمان(عج) واعتماد مردم به نظام و رهبري است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: يكي از سرمايه هاي نظام و عوامل قدرت نظام، اعتماد مردم به نظام است كه درجهان غرب و خيلي از كشورها اعتماد مردم به نظام و يا دولت هاي آنها به مردم وجود ندارد و آنها به دنبال ايجاد اختلاف و سلب اعتماد مردم از دولت و نظام هستند.

 

وي يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز عيد فطر فرمود، با كساني كه از بيت المال برداشت هاي ظالمانه مي كنند و حقوق هاي كلان و ناروا مي گيرند بايد با شدت برخورد شود و اگر برخورد نشود سبب خواهد شد مردم نسبت به نظام بي اعتماد شوند و اگر مردم به نظام بي اعتماد شوند ضربه سختي بر پيكره نظام اسلامي خواهد خورد.

 

امام جمعه موقت كاشان گفت: رهبري گفت، بايد با كساني كه حقوق هاي كلان دريافت مي كنند برخورد كنيد و بركنار شوند و پول هاي بيت المال را برگردانند./201/1307/ب1

ارسال نظرات