۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۶۶۹۶
امام جمعه پردیسان:

آمریکا پشت تمام جنایات صورت گرفته در جهان اسلام حضور دارد

امام جمعه پردیسان به شرارت های استکبار جهانی علی الخصوص آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: پشت تمام جنایاتی که در جهان اسلام انجام شده است آمریکا و انگلیس حضور دارند و حتی تخریب قبور بقیع و دیگر ائمه که امروز شاهد آن هستیم هم به دست کسانی صورت گرفت که از دامان انگلیس و آمریکا برخاسته اند و در دو قبله مسلمین مشغول به فتنه و فساد هستند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه به بیان مناسبت های ماه تیر پرداخت و اظهار داشت: ماه تیر ماه خون و ترور است و زخم های زیادی در این ماه بر پیکر انقلاب بر جای مانده است.

 

وی ترور نا فرجام مقام معظم رهبری در 6 تیر را امداد غیبی خداوند به انقلاب دانست و افزود: ترور رییس قوه قضائیه در هفت تیر، ترور شهید صدوقی در 11 تیر و زدن هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر از جمله حوادث غم باری است که در ماه تیر رخ داده است که در تمامی آنها دست خبیث استکبار در کار بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به حادثه مسجد گوهر شاد در 21 تیر 1314 خاطرنشان کرد: رضا خان عده ای از مردم متدین مشهد را که به خاطر حفظ عفت و حجاب خود در مسجد متحصن شده بودند را به گلوله بست و این جنایت باعث شد که این روز را بعد از انقلاب روز عفاف و حجاب نامیدند و به یاد آن روز قرار است در 21 تیر امسال در قم راهپیمایی صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به فتنه سال 78 که در 18 تیر صورت گرفت ابراز داشت: این فتنه به دنبال تعطیلی روزنامه زنجیره ای سلام آغاز شد و عده ای با شعار جامعه مدنی به شورش پرداختند و به دنبال سرنگونی نظام و انقلاب اسلامی بودند.

 

امام جمعه پردیسان ادامه داد: به دنبال فتنه سال 78 رهبر معظم انقلاب در 22 تیر بیانیه ای خطاب به بسیجیان و مردم نوشتند که عده ای اشرار می خواهند انقلاب را از شما بگیرند که به دنبال آن در 23 تیر مردم به خیابان ریختند و آتش فتنه خاموش شد.

 

وی به شرارت های استکبار جهانی علی الخصوص آمریکا و انگلیس اشاره کرد و ابراز داشت: پشت تمام جنایاتی که در جهان اسلام انجام شده است آمریکا و انگلیس حضور دارند و حتی تخریب قبور بقیع و دیگر ائمه که امروز شاهد آن هستیم هم به دست کسانی صورت گرفت که از دامان انگلیس و آمریکا برخاسته اند و در دو قبله مسلمین مشغول به فتنه و فساد هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به آیه «فَاعْتَرَفُوا بِذَنْبِهِمْ فَسُحْقاً لِأَصْحابِ السَّعير» اظهار کرد: امروز خود آمریکایی ها اعتراف می کنند که این ما بودیم که حکومت مردمی مصدق را از بین بردیم و شاه را بر مردم ایران مسلط کردیم و همچنین به دیگر جنایاتی که بر علیه ملت ایران کرده اند اعتراف دارند و بر اساس همین آیه 11 سوره ملک ما حق داریم که مرگ بر آمریکا بگوییم و این مرگ گفتن ها مرگ خواهد آورد و آنها را نابود خواهد کرد.

 

وی افزود: زمانی خواهد رسید که مستکبران اعتراف خواهند کرد که این ما بودیم که فتنه 78 و 88 را درست کردیم و این ما بودیم که با تبلیغات خود باعث رأی آوردن یک رییس جمهور شدیم؛ باید بدانند که دود این جنایات به چشم خودشان خواهد رفت و بادی را که کاشته اند طوفان درو خواهند کرد.

 

امام جمعه پردیسان این انقلاب را مورد توجه امام زمان(عج) خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب در دو جا با گریه به امام زمان(عج) متوسل شدند که در هر دو جا بعد از آن فتنه از بین رفت و خنثی شد؛ اگر امام زمان به این انقلاب و رهبر توجه نداشت همان 6 تیر رهبر از میان ما می رفت.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرار سیدن ماه شوال این ماه را ماه کرامت دانست و گفت: دلیل کرامت این ماه به خاطر این است که تنها ماهی است که با عید شروع می شود و مردم با گناهانی آمرزیده شده و قلبی پاک وارد این ماه می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که ماه شوال پایان ضیافت زمانی الهی و آغاز ضیافت زمینی خداوند است، خاطرنشان کرد: از ماه شوال مسلمانان به زیارت خانه خدا می روند که متأسفانه امسال آل سعود که به خاطر عدم تقوای خود لیاقت مدیریت کعبه را ندارد سد عن سبیل الله کرده است و مانع حضور ایرانیان به مراسم حج شده است.

 

وی تقوا را ملاک نزدیکی به خدا دانست و افزود: پول و ثروت و مقام در اسلام باعث کرامت نیست بلکه این تقوا است که هر چه بیشتر باشد کرامت انسان هم بیشتر می شود و آیت الله جوادی آملی می فرمایند که انسان متقی کریم است از کرامت برخوردار است.

 

حجم وسیع سفرهای عید فطر علامت معنویت مردم است

امام جمعه پردیسان با اشاره به این که ایران کمترین تعطیلی را بعد از عید فطر درمیان کشورهای مسلمان دارد، ابراز داشت: این که بعد از ماه رمضان شاهد سیل عظیم مردم به سفر هستیم نشانه تقوا و معنویت مردم است و نشان می دهد که برخلاف تبلیغات وسیع دشمنان بر علیه روزه داری چقدر مردم ایران به مناسک دینی وفادارند و در اعیاد اسلامی و دینی شادمان هستند./843/پ201/ج1

ارسال نظرات