۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۶۷۲۸
سردار نقدی:

حقوق‌های نامتعارف حاصل گزینش افراد بر اساس رفاقت، خویشاوندی و ویژه‌‌خواری است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فیش های حقوقی آنچنانی که در جهت ترجیح منافع شخصی و خلاف مرام جهادی است، حاصل گزینش افراد بر اساس رفاقت، خویشاوندی، رودربایستی و ویژه خواری است.
نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، عصر امروز در آیین افتتاحیه اردوهای جهادی سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا(ع)، دنیاطلبی و دنبال منافع شخصی بودن را مصیبت بزرگ جهان کنونی عنوان و اظهار کرد: اردوهای جهادی به ما یاد می دهد فراتر از خود به فکر دیگران هم باشیم و منافع را تنها برای خود نخواهیم.

 

وی از اردوهای جهادی به عنوان تمرینی برای قرب به خدا و دل کندن از دنیا نام برد و گفت: جامعه آرمانی ما که رسالت بسیج، تلاش برای رسیدن به آن است، یک جامعه جهادی است که همه حرکت ها در آن برای رضای خدا و تعالی انسان ها صورت می گیرد.

 

فیش های حقوقی آنچنانی حاصل گزینش افراد برمبنای روابط است

نقدی فیش های حقوقی آنچنانی را در جهت ترجیح منافع شخصی و خلاف مرام جهادی دانست و افزود: می گویند قانون اشکال داشته که اجازه داده این افراد سوء استفاده کنند اما به فرض که اینطور باشد، پس دین و انصاف و وجدان آن ها کجا رفته است؟.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: وقتی گزینش افراد برای مناصب، به جای تقوا و روحیه انقلابی و جهادی، بر اساس رفاقت، خویشاوندی، رودربایستی و ویژه خواری باشد، حتی اگر قوانین هم اجازه ندهد، افراد سوء استفاده می کنند.

 

رشد و تعالی جامعه درگرو حاکمیت روحیه جهادی در همه شؤون است/ مدیران از فعال کردن ظرفیت های مردمی غفلت نکنند

وی با بیان اینکه جامعه ما زمانی به رشد و تعالی می رسد که روحیه جهادی در همه شؤون آن حاکم شود، یادآور شد: مهم‌تر از خدماتی که گروه های جهادی در اقصی نقاط کشور ارائه می دهند، الگوسازی این فرهنگ جهادی است.

 

نقدی ادامه داد: ما باید این فرهنگ را ابتدا در وجود خود نهادینه کنیم و سپس به دیگران تعمیم دهیم چنان که در چشم انداز گروه های جهادی نیز عنوان شده است، در این صورت است که بسیاری از مشکلات بزرگ ما حل می شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تصور نکنیم این روحیه تنها به نام و نشان خاصی اختصاص دارد؛ ملت ما خیررسانی به دیگران و گذشت و ایثار را در مکتب اهل بیت(ع) تعلیم دیده است اما مدیران ما اغلب از فعال کردن این ظرفیت ها ناتوان هستند.

 

خودکفا کردن محرومان؛ اولویت جهادگران

وی، ایجاد نیروی مردمی بسیج از سوی امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی توسط رهبر معظم انقلاب را ناشی از شناخت ایشان از ظرفیت های مردمی عنوان و خاطرنشان کرد: خودکفا کردن محرومان، رونق تولید و احیای اقتصاد روستایی از اولویت های جهادگران است.

 

نقدی با بیان اینکه خدمات جهادگران افزون بر امور عمرانی باید زمینه های فکری و آبرویی را نیز شامل شود، اضافه کرد: از گروه های موفق جهادی انتظار می رود هم کارگروه های بسیج همگام کشاورز، هم گروه های جهادی صنعت و هم اساتید دانشگاه را در جهت صنایع تبدیلی کوچک روستایی فعال کنند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: پیوستن آستان قدس رضوی به حامیان اردوهای جهادی، افزون بر برکاتی که از نام مبارک امام رضا(ع) به همراه دارد، شوق خیران برای کمک بیشتر را هم افزایش خواهد داد./202/930/ب1

ارسال نظرات