۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۷۳۷
امام جمعه سراوان:

وقف، راهگشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی است

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: وقف، مصداق بارز صدقه جاریه، سنت نبوی و یادگار مکتب اهل بیت(ع) است که افزون بر پاداش اخروی برای واقف، راهگشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بشری است.
دهقان

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان سراوان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: وقف به عنوان یکی از عقود اسلامی جایگاه خاصی در دین اسلام دارد که البته در قرآن با عناوین صدقه، کارهای خیر، انفاق و احسان از آن نام برده شده است، بنابراین وقف یک صدقه جاریه است.

 

وی بیان کرد: اموال و سرمایه و حتی جان انسان‌ها از آن خدا است و بهترین راه استفاده از آن صرف بخشی از اموال و دارایی برای رسیدن به اهداف خاصی است که موجب توسعه فرهنگ اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) می‌شود.

 

حجت الاسلام دهقان اظهار کرد: در شهرستان سراوان برادران اهل سنت موقوفاتی جهت احداث مساجد، قبرستان و مدارس داشته‌اند و برادران اهل تشیع هم با وجود جمعیت کم و غیر بومی بودن در اعمال خیر نقش بسزایی داشته و برگزار کننده مراسم مختلف می‌باشند و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و دینی موقوفاتی داشته‌اند.

 

امام جمعه سراوان تأکید کرد: وقف در زمینه فرهنگی برکات فراوانی برای سراوان به ارمغان آورده است چرا که تقویت فعالیت‌های قرآنی و جلسات وعظ و موعظه را در بر دارد و این جلسات و مراسمات از قبیل مراسمات ویژه محرم، فاطمیه و صفر تقویت مکتب دینی اهل بیت را به دنبال دارد.

 

وی با بیان این مطلب که وقف چه به صورت مادی و چه معنوی مزایای زیادی برای جامعه در بر خواهد داشت، افزود: در وقف معنوی، نیت کننده بخشی از زمان خود را صرف و مسؤولیتها را بر عهده می گیرد یا بانی برگزاری مراسم دهه‌های کرامت، امامت و مجالس اهل بیت(ع) می‌شود.

 

امام جمعه سراوان تصریح کرد: مانع و محدودیت خاصی در راه رشد وقف در شهرستان سراوان وجود ندارد اما مسلماً باید مشوق خوبی باشیم تا این سنت حسنه جایگاه خود را در جامعه پیدا کند./303/831/ب1

ارسال نظرات