۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۳۶۸۰۶
از امروز؛

طرح نشاط معنوی در ۴۲ امامزاده شاخص خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از آغاز طرح تابستانی نشاط معنوی در 42 امامزاده و بقعه متبرکه این استان از امروز، نوزدهم تیرماه خبر داد.
طرح نشاط معنوی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: طرح تابستانی نشاط معنوی از امروز، نوزدهم تیرماه در 42 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی آغاز شد.

 

وی افزود: این طرح ملی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه با مشارکت روحانیان مبلغ برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: در طرح نشاط معنوی امامزاده‌های خراسان شمالی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی در زمینه‌های آموزش احکام، قرائت قرآن کریم، برنامه‌های ورزشی و غیره برای نوجوانان، جوانان و دانش آموزان پیش‌بینی شده بود که از امروز آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی از نوزدهم تیرماه تا سوم شهریورماه برگزار می‌شود، ادامه داد: در این طرح 33 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و پنج نفر از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد مشارکت دارند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، اجرای برنامه‌های ورزشی و اعتقادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای فرهنگی از یک امامزاده به امامزاده دیگر، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی برخی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده‌های خراسان شمالی هستند.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، حرم مطهر امامزاده‌های حمزه رضا (ع) در شیروان، سیدجعفر (ع) سیاهدشت و محمد (ع) روستای چوکانلو در شهرستان فاروج، امامزاده سیدجعفر (ع) در اسفراین و فخرالدین (ع) ایور و زین‌العابدین (ع) سنخواست در شهرستان‌های گرمه و جاجرم را برخی از امامزاده‌های شاخص میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی در استان ذکر کرد.

 

وی اظهار کرد: پارسال در طرح نشاط تابستانی در امامزاده‌های استان بیش از سه هزار نفر شرکت کردند اما امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به چهار هزار نفر افزایش یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: در پایان طرح تابستانی نشاط معنوی به شرکت‌کنندگان گواهینامه شرکت در دوره‌های طرح مزبور اعطا شده و برگزیدگان نیز تجلیل خواهند شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات