۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۸۵۹
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

مسأله فیش های حقوقی نامتعارف تنها با یک عذرخواهی رفع نمی شود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که افشا شدن فیش های حقوقی نجومی موجب نگرانی و ناراحتی مردم شده است، گفت: در حالی که بسیاری از مردم کشورمان دارای درآمد پایین و شرایط نامناسب اقتصادی هستند دریافت چنین حقوق هایی از بیت المال هیچ گونه توجیهی ندارد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با انتقاد از فیش های نجومی برخی مدیران کشور در چند هفته اخیر، گفت: دولت از یک سو مدعی است که در حصر اقتصادی هستیم و مشکل بودجه و اعتبار داریم و مردم توقع پرداخت مالیات اضافه دارند و از سوی دیگر فیش‌های حقوقی آن‌چنانی سر و صدا به‌پا می‌کند.

 

وی با بیان این که این موضوع مهم نباید با گذر زمان به فراموشی سپرده شود بلکه باید به طور جدی با آن برخورد شود، افزود: امروز مهم ترین خواسته و انتظار مردم رسیدگی و برخورد جدی با این گونه تبعیض و بی قانونی ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تنها با یک عذرخواهی نمی توان به این مسأله مهم پایان داد، خاطرنشان کرد: دولت باید در کنار عذرخواهی از مردم به دلیل این گونه تبعیض و بی عدالتی در جهت رفع این مسأله به طور ریشه ای برآید.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر در این باره حرفی به دولت زده می شود مغرضانه نیست بلکه از روی خیرخواهی است، تصریح کرد: این گونه مشکلات در جامعه دینی ما نباید بروز کند بلکه باید با بررسی و نظارت های دقیق به طور ریشه رفع شود.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که اگر دولت پرداخت حقوق های نجومی را ناروا می داند نباید آن را به مقررات و قوانین نسبت دهد، خاطرنشان کرد: اگر پرداخت این گونه حقوق ها و مزایا بر طبق مقررات گذشته بوده است باید دولت بررسی و نظارت دقیق جلوی این بی قانونی ها و تبعیض های آشکار را بگیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که افشا شدن فیش های حقوقی نجومی موجب نگرانی و ناراحتی مردم شده است، تصریح کرد: در حالی که بسیاری از مردم کشورمان دارای درآمد پایین و شرایط نامناسب اقتصادی هستند دریافت چنین حقوق هایی از بیت المال هیچ گونه توجیهی ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه بخش عمده ای از بودجه کشور صرف پرداخت حقوق و مزایا می شود که با استانداردهای بین المللی در تضاد است، تصریح کرد: در همه جای دنیا 60 درصد بودجه کشور به کارهای عمرانی و مابقی صرف هزینه های جاری نظیر حقوق می شود، اما متأسفانه در کشورمان این روند برعکس است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند پرداخت این گونه حقوق های نجومی و گزاف، ظالمانه، نامشروع و خیانت بزرگ به آرمان های امام راحل است، افزود: امروز مهم ترین خواسته مردم کشورمان از دولت و دستگاه های نظارتی برخورد جدی با متخلفان و بازگشت پول های گرفته شده به بیت المال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت برخورد دولت با مدیران متخلف تأکید کرد و گفت: کسانی که بی‌قانونی کردند باید مجازات شوند و در این زمینه، رئیس جمهور دستور داد تا شورای حقوق و دستمزد، نظام پرداختی را بررسی کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ایران جزء شایسته ترین ها هستند، افزود: این ملت در راه استحکام انقلاب خون های زیادی ریختند و تا به امروز نیز از هیچ کوششی برای حفظ آرمان های انقلاب فروگذار نکردند.

 

وی با تأکید براین که دولت باید زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم کند، تصریح کرد: این ملت صاحبان اصلی انقلاب هستند و همه دغدغه امام راحل و مقام معظم رهبری نیز رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که همه توان و برنامه ریزی دولت و مجلس باید در جهت حل مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: امروز یکی از راه های کاهش مشکلات اقتصادی کشور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقتصاد مقاومتی ما را از وابسته شدن به غرب نجات می دهد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات متعدد مقام معظم رهبری هنوز برخی ها در کشور نگاه مثبتی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی ندارند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای حمایت از تولید داخل و استفاده از کالاهای ایرانی به منظور رونق اقتصاد و اشتغال کشور، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی کشور را از عقب ماندگی های اقتصادی نجات خواهد داد.

 

وی واردات بی رویه به کشور را سم مهلکی در برابر سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن همه توان خود را در جهت وابسته کردن کشورمان بکار گرفته اما مسؤولان باید هوشیار باشند تا با اقدامات غیر اصولی زمینه وابستگی کشور به غرب را فراهم نکنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود یکی از اهداف شوم دشمن در پسابرجام را سیطره بر عملیات بانکی کشور یاد کرد و گفت: مسؤولان و دولت خدمتگذار تدبیر را افزایش داده و راه دسترسی دشمن به اسرار کشور را ببندد./202/950/ب1

ارسال نظرات