۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۸۷۳

آغاز فعالیت گروه های جهادی بسیج سازندگی در مناطق محروم تربت حیدریه

گروه جهادی رهروان ولایت متشکل از ۲۰ جهادگر بسیجی از حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با استقرار در روستای احمد آباد خزائی، علاوه بر تاسیس و مرمت دو پروژه عمرانی در سایر عرصه های آموزشی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی به مدت یک هفته بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
گروه های جهادی

فرضعلی گرایلی، فرمانده سپاه تربت حیدریه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، اظهار کرد: گروه جهادی رهروان ولایت متشکل از ۲۰ جهادگر بسیجی از حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) نسر با استقرار در روستای احمد آباد خزائی، علاوه بر تاسیس و مرمت دو پروژه عمرانی سرویس بهداشتی و یک باب منزل در سایر عرصه های آموزشی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی به مدت یک هفته بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: گروه جهادی عاشقان ولایت متشکل از ۲۰ جهادگر بسیجی خواهر از حوزه مقاومت حضرت نرجس(س) در رباط سنگ با استقرار در روستای اکبر آباد بخش رخ در عرصه های آموزشی، بهداشتی، مرمت و بهسازی  به مردم محروم این روستا خدمت رسانی می کنند.

 

گرایلی با بیان اینکه این اردوها تا پایان تابستان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ۲۰ گروه جهادی متشکل از هزار جهادگر بسیجی در اقشار مختلف بسیج از جمله، بسیج مساجد و محلات، دانشجویی، دانش اموزی، متخصصین، جامعه پزشکی و فرهنگیان  طبق برنامه زمانبدی شده از قبل با حضور ۷ تا ۱۰ روزه در روستاهای مناطق محروم بخش های مرکزی، بایگ، رخ و کدکن از توابع شهرستان تربت حیدریه به مردم در عرصه های مختلف عمرانی و آبادانی، آموزشی، بهداشتی،  فرهنگی و اقتصاد مقاومتی خدمت رسانی می کنند.

 

فرمانده سپاه تربت حیدریه افزود: روستاهای سرهنگ، علاقه و آبدارو، احمد آباد خزائی، اکبر آباد از توابع بخش رخ، ترقی، پنگی و نصرت آباد و عبدل آباد از توابع کدکن، رودمعجن و سرخ آباد از توابع بخش بایگ و همچنین روستاهای فهندر و کلاته علی سیاه از توابع بخش مرکزی امسال میزبان جهادگران بسیجی در ایام تابستان هستند.

 

وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری این اردوها یادآور شد: اردوهای جهادی مختص مردم محروم و نیازمند در مناطق مختلف روستایی و با هدف ترویج فرهنگ انفلاب اسلامی، ایثار، فداکاری و روحیه خدمت رسانی به مردم دنبال می شود. همچنین درک شرایط موجود مهم ترین ویژگی اردوهای جهادی بوده و جهادگران در اردوهای جهادی می توانند به عنوان ابزاری برای بیان و انتقال دردهای افراد محروم به مسؤولان تلاش کنند.

 

گرایلی کمک به محرومیت زدایی را یکی دیگر از اهداف اردوهای جهادی دانست و ابراز کرد:  متاسفانه با گذشت ۳۶ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز در کشور مناطقی وجود دارد که نیازمند خدمات رسانی ویژه هستند./864/302/ب3

 

ارسال نظرات