۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۳۶۹۰۱
حجت الاسلام ماندگاری تشریح کرد؛

لزوم رعایت حیا و حجاب از سوی زن و مرد و نقش آن در تحکیم روابط

حجت الاسلام ماندگاری گفت: نگاه شوهر به زن در انظار عمومی باید ‏نگاه معاشقه در خانه نباشد، هر دو باید روابطی که در خلوت دارند در منظر دیگران آن ‏را بپوشند، اگر این حریم رعایت نشود شیرینی روابط زن و شوهر از بین خواهد رفت و سبب نا آرامی و تزلزل در خانواده ‏می شود. ‏
حجت الاسلام ماندگاری

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با حجاب و عفاف و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و حفظ جامعه از آسیب ها، گفت: خداوند متعال زن را موجودی لطیف و ظریف و دارای جذابیت خلق کرده است و دوست دارد این لطافت و ظرافت فقط برای یک نفر باشد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه ما در زمینه حیا و حجاب کم کاری کرده ایم و هنوز نتوانستیم الگوی مناسبی در این زمینه ارائه دهیم، بسیاری از خانم هایی که در زمینه حجاب سستی می کنند مغرض و بی دین نیستند بلکه از عدم آگاهی آنان است، خداوند در قرآن کریم می فرماید زن و شوهر و لباس یکدیگر هستند و در خانه هر نوع ارتباطی می توانند داشته باشند ولی بیرون از خانه باید لباس یکدیگر باشند.

 

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا، افزود: در حقیقت می بایست نگاه شوهر به زن در انظار عمومی ‏نگاه معاشقه در خانه نباشد، هر دو باید روابطی که در خلوت دارند در منظر دیگران آن را بپوشند، اگر این حریم رعایت نشود شیرینی روابط زن و شوهر از بین خواهد رفت و باعث ناآرامی و تزلزل در خانواده می شود.

 

حجت الاسلام ماندگاری، اظهار داشت: از پیامدهای دیگر رعایت نکردن حیا و حجاب و حریم روابط می توان به آلوده کردن فضای جامعه و ظلم به افراد و در نهایت حق الناس اشاره کرد، چه بسا افرادی که به ازدواج نیاز دارند ولی شرایط آن را ندارند و با مشاهده این وضعیت آلوده و اذیت می شود.

 

وی در رابطه با ایده برخی افراد که آزاد گذاشتن حجاب همانند کشورهای خارجی سبب از بین رفتن نگاه های حرام می شود، توضیح داد: اگر با آزاد گذاشتن حجاب نگاه های حرام از بین می رفت پس چرا در کشورهای خارجی هنوز در تبلیغاتشان از زنان استفاده می کنند، این نشان می دهد که هنوز برای آن ها جذابیت دارد و خدا این جذابیت را فقط در وجود زنان گذاشته است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: شاید به نظر برخی افراد در کشورهای خارجی نگاه ها به جنس مخالف نگاه عادی شده باشد ولی اگر عادی شده چرا با این همه آزادی هنوز شاهد خیانت در محیط های کاری و مکان های مختلف هستیم، خدایی که زن و مرد را خلق کرده است فرموده که من شما را عادی خلق نکردم، باید بنده او شویم تا به ما نشان دهد کدام نگاه لذت آور و حلال است ولی اگر برده شیطان شدید شما را به دنبال تنوع طلبی می کشاند تا مضطرب و دیوانه شوید. /869/302/ب3

ارسال نظرات