۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۶۹۲۱
آیت الله بوشهری:

با همه وجود با مدیر جدید حوزه همکاری و همراهی خواهم کرد

مدیر سابق حوزه های علمیه با آرزوی موفقیت برای مدیر جدید حوزه های علمیه گفت: با مدیر جدید حوزه همراهی و همکاری خواهم کرد.
آیت الله حسینی بوشهری تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه کشور تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت برگزار شد، گفت: خداوند را برای توفیق بزرگ طلبگی و خدمت به حوزه امام زمان(عج) شاکر هستم.

 

وی افزود: حوزه علمیه قم در جهان تشیع بی نظیر است، انسان باید فرصت ها را غنیمت بشمارد چه مسؤولیتی داشته باشد و چه نداشته باشد، اگر می خواهیم نسبت به عملکرد کسی انتقاد کنیم باید فرمایشات و توصیه های اهل بیت(ع) را مد نظر قرار دهیم.

 

مدیرسابق حوزه های علمیه با بیان این که کار کردن در مجامع این چنینی راحت نیست اما شعار دادن راحت است، اظهار داشت: کاری که در حوزه انجام شده کار یک فرد نیست بلکه امدادهای الهی، حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع، تدبیر بزرگان حوزه و حتی پشتبانی طلاب عزیز در این مسیر سهیم بوده است.

 

وی ادامه داد: اگر همدلی ها در حوزه نبود کارها پیش نمی رفت، کار در حوزه نیاز به زمان، همکاری و رفتی موانع دارد؛ خیلی از کارها به دلیل وجود مانع یا توهم مانع انجام نشده است، کار در حوزه نیاز به اندیشه و خلاقیت دارد، باید توجه داشت که نیاز امروز حوزه متفاوت است و اگر همانند ده سال گذشته اداره شود کارهای به درستی پیش نمی رود.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که جا به جایی در مدیریت ها و مسؤولیت ها امری طبیعی است، ابراز داشت: مدیریت یک مسؤولیت بوده و شغل نیست، ما هم نسبت به آنچه انجام شده راضی نیستیم و تا رسیدن به نقطه اصلی فاصله داریم.

 

وی عنوان کرد: اکنون که آیت الله اعرافی قدم در میدان مدیریت حوزه گذاشته مطمئن باشد که آنچه تجربه و توان دارم را در اختیار ایشان می گذارم، بنده همکاری و همراهی خواهم کرد و هرجا نیاز به کمک فکری باشد آن را در طبق اخلاص قرار می دهیم.

 

امام جمعه قم با اشاره به فعالیت های انجام شده در دوران مدیریتش در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: سند چشم انداز حوزه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده تدوین شده و دغدغه ها در آن در نظر گرفته شده است؛ مطالبات مقام معظم رهبری دسته بندی و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته تقدیم مدیر جدید شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین مسأله کوچک سازی نیز در دستور کار بوده و طرح کار سنجی نیز در همین راستا صورت گرفته است، رتبه بندی واحدهای حوزوی و شاخص های اخلاقی از دیگر فعالیت های این دوره به شمار می رود، همچنین در بحث استقلال مالی حوزه کارهای خوبی صورت گرفته و کمیته وقف حوزه فعال شده است؛ در این چهار سال 360 وقف برای حوزه داشتیم.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بیش از 300 مدرسه در حال احداث و راه اندازی است، رسیدگی به منظق مرزی، توسعه علوم متوازن حوزوی، آسیب شناسی جامع تربیتی و اخلاقی، شناسایی نخبگان و استعدادهای حوزه، تلاش در جهت کاهش تعطلات حوزه،تقویت برنامه آموزشی، آموزش زبان، سرعت بخشیدن به فعالیت های پژوهشی و برگزاری نشست های علمی را از دیگر فعالیت های دوره مدیریتی خود برشمرد.

 

وی افزود: سفارش جدی شده که تا ادبیات طلاب خوب نشده نباید بالاتر بروند، خوشبختانه طرح حوزه انقلابی نیز با سرعت آماده و از سوی شورای عالی حوزه تصویب شد تا حوزه علمیه انقلابی بماند، همچنین در حال حاضر 44 مرکز تخصصی در حال فعالیت در حوزه هستند.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید به کیفیت توجه کرد اما این موارد لازمه حوزه است، اظهار داشت: 220 کتابخانه در حوزه های سراسر کشور تجهیز شده است، همچنین انجمن های علمی حوزه با هزار و 414 عضو گسترش پیدا کرده است.

 

وی از نیاز سنجی علوم، ارتباط بامراکز علمی پژهشی داخل و خارج کشور، ساماندهی امور اخلاقی و مشاوره ای، اهتمام جدی به زی طلبگی، نیاز سنجی و آسیب شناسی تبلیغ، فعالیت در عرصه فضای مجازی، حضور 6 هزار طلبه در مدارس امین، همکاری در تدوین کتب آموزش و پرورش، ایجاد خدمات رفاهی با همکاری مرکز خدمات و ساماندهی شهریه ها به عنوان دیگر فعالیت های دوره مدیریت خود یاد کرد.

 

مدیر سابق حوزه های علمیه در پایان با آرزوی رشد و بالندگی بیشتر حوزه های علمیه از عنایت رهبر معظم انقلاب، مراجع نقلید، جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه تشکر و قدردانی کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات