۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۹۲۹
کارشناس مسائل مذهبی:

زن در سنگر حجاب از آفات و خطرات روحی و جسمی مصون می ماند

حجت الاسلام موسویان گفت: يكي از ابعاد مهم پوشش و حجاب زن، نقش دفاعي آن است، زن در پشت اين سنگر، از بسياري آفات و خطرات جسمي و ‏روحي مصون مي ماند، از طرفی زمينه را براي انواع مدپرستي ها و رقابت هاي ناشي ‏از آن از بين مي برد و ارزش خود را در نظر مرد افزايش داده و از ابتذال در امان مي ماند.
حجت الاسلام موسویان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با عفاف و حجاب در قرآن و روایات، گفت: واژه حجاب و مشتقّات آن، هفت بار در قرآن كريم تكرار شده و در تمام موارد به معناى پرده و مانع است، خداوند در قرآن كريم مى فرمايد: اگر از زنان پيامبر(ص) چيزى خواستيد، از پشت پرده بخواهيد.

 

وی ادامه داد: حجاب از نظر لغت در معانى  پرده، چادر، روپوش، روبند و آنچه با آن چيزى را بپوشانند، پرده حايل ميان قلب و شكم و غروب خورشيد در تاريكى به كار رفته است، خداوند درآیه 31 سوره نور می فرماید: " به بانوان با ايمان بگو چشم هاى خود را از نگاه به اجنبى فرو پوشانند و دامان خويش را از آلودگى پاک نگه دارند و زينت ‏و جمال خود را جز آنچه كه به طور طبيعى نمايان است، از نامحرمان بپوشانند و مقنعه و روسرى خويش را برروى سينه ‏ها افكنند و زينت و مواضع زيبايى ها را جز براى شوهران خود نمايان نسازند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: هم چنین درسوره نور آيه 33 مردان را از چشم چرانى نهى می كند و زنان را از نگاه و عدم رعايت حجاب كامل بر حذر مى دارد، چون مى خواهد هم زنان را از بهره كشى مردان باز دارد و هم آنان را از نشان دادن اندام و عشوه گرى ها مانع شود تا در نتيجه آن، هوس رانى و تجدد طلبى را در وجود مردها زنده نسازند و سرنوشت خود را به فلاكت نيندازند.

 

وی بیان داشت: از طرفی دامن زدن به شهوات و هوس هاى خفته مردها، در واقع  شعله ور ساختن آتشى است كه زن ها در ‏آن خواهند سوخت و يا به ابتذال و سقوط شخصيت آنان منجر خواهد گرديد، ‏ براي واژه جلباب در قرآن دو معنا ذكر شده است، یکی به معنای پوششي كه سر و گردن و بالاتنه را مي پوشاند و دوم این که چيزي كه تمام بدن را بپوشاند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: بنابراين نمي توان گفت كه جلباب منحصرا بر چادر دلالت دارد، ولي اگر كسي بتواند به شكل صحيح از چادر استفاده كند، مسلما چادر حجاب برتر است، هر لباسي كه غير از وجه و كفين دستها را تا مچ  بپوشاند و موجب تحريك و جلب توجه نامحرم نگردد كافي است ولي بايد توجه داشت كه همان طور كه بقيه واجبات داراي مراتب مختلفي مي باشند حجاب نيز داراي مراتب مختلف است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مي گردد.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: پيامبر اکرم (ص) مى فرمايد: بهترين زنان شما زنان با عفت و غير عقيمى هستند كه تنها براى شوهرانشان خود را مى آرايند و در مقابل بيگانه كاملاً پوشيده اند و در حديثي ديگر فرمودند: آيا بدترين زنان را به شما معرفى كنم؟ بدترين زنان شما زنانى هستند كه در برابر بيگانه آرايش كنند و نزد شوهر پوشيده باشند.

 

وی در پایان گفت: يكي از ابعاد مهم پوشش و حجاب زن، نقش دفاعي آن است، زن در پشت اين سنگر از بسياري آفات و خطرات جسمي و روحي مصون مي ماند و امنيت اجتماعي بيشتری پيدا مي كند، از طرفی زمينه را براي انواع مدپرستي ها و رقابت هاي ناشي از آن از بين مي برد و ارزش خود را در نظر مرد افزايش داده و از ابتذال در امان مي ماند. /869/302/ب3

ارسال نظرات