۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۹۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

ترویج بدحجابی مهم ترین سلاح دشمن برای ایجاد تزلزل در بنیان خانواده

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: دشمنان به دنبال روش هايي براي فروپاشي خانواده هستند و عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادي مسلمانان است که در تحکيم خانواده و باورهاي ديني و اعتقادي جامعه مسلمانان نقش بسياري دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از خواهران طلبه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب از اعتقادات ديني مسلمانان است و يکي از مهم‌ترين مسائل براي حفظ و صيانت از کرامت انساني محسوب مي شود.

 

وي اظهار داشت: رعايت عفاف و حجاب موجب صيانت از کرامت و سلامت انساني است و هر چه اين صيانت بيشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصيت انساني نيز افزوده مي شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمن در حوزه حجاب و عفاف، تصريح کرد: در طول تاريخ، دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهاي ديني مسلمانان را نشانه گرفته‌ اند و کشف حجاب در دوران رضاخان و امروز نيز طرح مسائل فمنيستي و اباحه گري نشانه توطئه هاي دشمنان امر است.

 

وي خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال روش هايي براي فروپاشي خانواده هستند و عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادي مسلمانان است که در تحکيم خانواده و باورهاي ديني و اعتقادي جامعه مسلمانان نقش بسياري دارد.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: براي استحکام خانواده ها بايد اين موضوع اعتقادي در خانواده به عنوان جامعه کوچک اجتماع، نهادينه شود و اينگونه کرامت خانواده ها نيز افزايش مي يابد.

 

وي با اشاره به لزوم فرهنگسازي در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب بر عهده همه آحاد جامعه است و نبايد مسؤوليت اين کار را تنها بر عهده مسؤولان گذاشت، اما در اين بين مسؤولان بايد بستري سازي لازم را براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان يک باور ديني داشته باشند تا جامعه مستحکم تر به سمت و سوي يک باور ديني و اعتقادي حرکت کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهميت عفاف و حجاب براي مردان و زنان، گفت: موضوع عفاف و حجاب تنها مختص زنان نيست، بنابراين هم مردان و هم زنان بايد اين موضوع را مورد توجه قرار دهند، زيرا عدم توجه به اين مقوله از سوی هر دو قشر، خانواده را دچار مشکل مي کند.

 

وي يادآور شد: بيشترين منفعت عفاف و حجاب نصيب خود فرد مي شود و رعايت اين موضوع سبب مي شود تا خانواده در جامعه اسلامي متضرر نشود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: رعايت عفاف و حجاب سبب تحكيم بنيان‌هاي اساسي خانواده‌ مي‌شود و بد‌حجابي نيز موجب مي‌شود زن در بيرون از خانه نيز مورد آزار افراد بي‌مبالات قرار نگيرد، به طور حتم از منظر دين حجاب يكي از واجبات مكتب اسلام است و زن بايد حجاب را در حد و حدودش و تا جايي كه لازم است رعايت كند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: در ایران اسلامی حجاب يك ارزش است و زنان با‌حجاب داراي جايگاه و احترام خاصي هستند، حجاب هم از نظر اسلام و هم در عرف جامعه يك امر مطلوب است و يك عظمت و احترام خاص براي افراد محجبه دارد.

 

وی اظهار داشت: مسأله حجاب يكي از ضروريات دين است كه هم در آيات و روايات و هم در سيره پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع) تأكيد فراواني به آن شده و قابل احترام است و كسي نبايد منكر ضروريات دين باشد، حجاب مزاياي بسياري دارد و بد‌حجابي نيز عوارض و مشكلات خود را در پي خواهد داشت.

 

حجت الاسلام شکریان اظهار داشت: حجاب از نظر شرع يكي از ضرورت‌هاي دين است و مورد قبول همه مذاهب نيز است، از نظر عقل نيز حجاب مايه آرامش است و هم براي زنان احساس امنيت و براي مردان سلامت رواني به دنبال دارد که نتيجه آن امنيت فكري و رواني است.

 

وي افزود: در دين مبين اسلام چيزي به عنوان حجاب وجود ندارد، بلكه آنچه كه در اسلام مطرح شده پوشش و عفاف است كه بايد مورد توجه زنان و دختران جامعه اسلامي قرار گيرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اين‌كه دانشمندان حجاب را به قبل از تاريخ نسبت داده‌اند، ادامه داد: زنان به دليل زيبايي و جاذبه‌هاي ذاتي بيشتر از مردان مورد توجه و سوءاستفاده قرار مي‌گيرند، اما در صورت رعايت پوشش اسلامي و عفاف با ديدي انساني و معنوي به وي نگاه مي‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح كرد: زن بايد در مقام والاي انساني خود ظاهر شود، زيرا حجاب اسلامي موجب صيانت زن در جامعه و حفاظت او در برابر افراد سودجو مي‌شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اينكه حجاب در مذاهب مختلف دچار دگرگوني شده است، بیان داشت: مسأله حجاب به معني منزوي كردن زنان در جامعه نيست و اين يك ديد غلط به شمار مي‌رود، بلكه مسأله حجاب موجب حفاظت زنان و دختران مسلمان از آسيب‌هاي اجتماعي و مشكلات مي‌شود./950/202/ب2

ارسال نظرات