۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۳۶۹۴۲
رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان:

دو پهلو حرف زدن برخی افراد درباره فتنه 88 تأمل‌برانگیز است

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان گفت: برخی تلاش می‌کنند با سکوت و دو پهلو حرف زدن خود اصل فتنه 88 را فراموش کرده و درباره به آن موضع‌گیری شفافی نداشته باشند.
فتنه 88

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حسین قدیانی عصر امروز در جمع دانشجویان بسیجی در اردبیل گفت: دانشجوی انقلابی و بسیجی باید مواضع روشن و شفافی را از مسؤولان در باب فتنه 88 مطالبه کند چرا که عده‌ای تلاش می‌کنند تا با سکوت و حرف‌های ضد و نقیض خودشان را نسبت به این موضع بی‌تفاوت نشان داده و یا حمایت پشت پرده‌ای از فتنه‌گران داشته باشند.

 

وی ماجرای فتنه 88 را کاملاً روشن و در دو جبهه تلاش برای براندازی نظام و در نقطه مقابل تلاش برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اعلام کرد و گفت: حد وسطی در این بین نیست که عده‌ای بخواهند در این زمینه سکوت اختیار کرده و یا دو پهلو حرف بزنند.

 

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان افزود: باید بسیج دانشجویی به صراحت و محکم مواضع مسؤولان و مدیران دانشگاه‌ها و جامعه را در این زمینه درخواست کنند و از فراموش کردن این فتنه آشکار علیه نظام اسلامی پرهیز داشته باشند.

 

قدیانی دانشجویان را به حضور فعال در اردوهای جهادی و تداوم این حرکت انقلابی دعوت کرد و ادامه داد: خروجی و نتیجه این اقدام مناسب محرومیت‌زدایی است که دانشجویان باید با عمق ایمان و اعتقاد خود در این حوزه ورود پیدا کنند.

 

وی ضرورت شناسایی علل و عوامل این محرومیت را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: ما در برخی از استان‌ها ساکنانی را سراغ داریم که کپرنشین هستند در حالی که حتی با ساخت واحدهای مسکونی برای آنها فقرشان برطرف نشده چرا که این موضوع ریشه فرهنگی دارد و ما دریافتیم که در برخی از روستاها به دلیل آن که فرهنگ کار از دست رفته شاهد تداوم فقر و نداری هستیم.

 

قدیانی تأثیرگذاری دوگانه اردوهای جهادی را بر رفتارهای فردی و همچنین اثرگذاری روی مخاطبان را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه دانشجویان می‌توانند به خودسازی فردی و معنوی نیز فکر کنند.

 

وی توجه به سبک زندگی اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: ما در این دوره‌ها می‌توانیم تمرین سبک زندگی اسلامی داشته باشیم به طوریکه با اصلاح روش تغذیه و آداب و رسوم زندگی می‌توان در این بخش موفق عمل کرد.

 

قدیانی تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه واحد استکبارستیزی و صهیونیسم‌ستیزی را از دیگر مطالبات واقعی مقام معظم رهبری از دانشجویان بسیجی اعلام کرد و گفت: فضای مجازی و اینترنت در کنار برخی تهدیدها فرصتی را به وجود آورده تا نسبت به تبیین این موضوع از طریق فضای مجازی اقدام کنیم.

 

وی تجمع 20 میلیونی مردم مسلمان و شیعی را در کربلا در اربعین حسینی یک ظرفیت عظیم برای طرح موضوعات اساسی شیعیان توصیف کرد و افزود: این ظرفیت عظیم باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد به طوریکه ما از برگزارکنندگان مراسم اربعین در کربلا خواسته‌ایم ظرف سه چهار سال آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا در این تجمع بزرگ جهان اسلام مقام معظم رهبری در سخنرانی خود موضوعات و مسائل مرتبط با جهان اسلام و شیعیان را به خوبی تبیین کنند./836/د102/ل

ارسال نظرات