۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۹۵۱
با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛

گرامیداشت سالروز قيام خونين مسجد گوهرشاد در مشهد برگزار می شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: گرامیداشت سالروز قيام خونين مسجد گوهرشاد با سخنرانی آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
سخنرانی امام جمعه مشهد در گرامی داشت سالروز قيام خونين مسجد گوهرشاد

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: گرامیداشت سالروز قيام خونين مسجد گوهرشاد در بیست و یکم تیرماه سال 1314 علیه حکوکت رضاشاه پهلوی، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

وی افزود: بزرگداشت شهدای حجاب و عفاف دوشنبه بیست و یکم تیرماه، ساعت 10تا 12 با حضور جمعیت مدافعان حریم خانواده در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در این روز آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان و امام جمعه مشهد در ایوان مقصوره سخنرانی می کند.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر طباطبایی شنبه تا پنج شنبه به غیر از روز دوشنبه ساعت 11:30 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد، سخنرانی می کند.

 

وی افزود: «آثار عفاف و حجاب در تشکیل استحکام خانواده متعالی»، «اسرار عبادات و فلسفه حجاب»، «سبک زندگی عفیفانه»، « غیرت مندی و عفت ورزی»، «تبیین واقعه مسجد گوهرشاد» و «عوامل موثر بر عفاف» از دیگر موضوعاتی است به همین مناسبت به آن پرداخته می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: سخنرانی و حلقه های معرفت ویژه خواهران تحت عنوان نشست های «در سایه سار رضوان» هر روز در دو نوبت در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: سلسله نشست های «پرسمان دینی» و «دین، نشاط، زندگی» در این هفته نیز با محور حجاب و عفاف درحرم رضوی برگزار می شود.

 

گفتنی است، قیام مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد، در کنار مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) بر ضد دیکتاتوری ‏رضاخان و کشف حجاب، یکی از قیام‏‌های ‏خونین مردم مسلمان ایران به رهبری مراجع تقلید در قرن معاصر و نقطه عطفی درتاریخ قیام‏های اسلامی در تاریخ صد ساله اخیر است./1308/302/ب3

ارسال نظرات