۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۳۶۹۷۹

برگزاری ۹۰ نشست با محور «سبک زندگی عفیفانه» در حرم امام رضا

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: 10 نشست تخصصی و 80 نشست معرفتی عمومی با محور «سبک زندگی عفیفانه» در حرم ثامن الحجج برگزار می شود.
امام رضا ع

مهدی لسانی، رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به فرارسیدن 21 تیرماه، سالروز قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب از سوی حکومت رضاشاه پهلوی اظهار کرد: حدود صد نشست با محور «سبک زندگی عفیفانه» در قالب های گوناگون نشست تخصصی، همایش، حلقه معرفت، نشست های پرسش و پاسخ عمومی در اماکن متبرکه رضوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: 80 نشست چهره به چهره حلقه معرفت در نوبت های متفاوت در رواق های امام خمینی (ره)، دارالحجه، دارالاجابه، مدرسه پریزاد و صحن های متبرکه برگزار می شود که زائران و مجاوران به فراخور زمان حضور خود در در حرم رضوی می توانند از آن ها بهره مند شود.

 

لسانی از برگزاری ده نشست تخصصی با عناوین «دین، نشاط، زندگی» «پرسمان دینی» قبل از نماز مغرب در صحن جمهوری اسلامی و بعد از نماز عشا در مسجد جامع گوهرشاد خبر داد.

 

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی عنوان کرد: حجت الاسلام مهدی عدالتیان، حجت الاسلام مرتضی کشاورز، حجت الاسلام عباس پسندیده و حجت الاسلام بیاتی کارشناسان این هفته نشست ها هستند.

 

نشست های ویژه خدمتیاران فرهنگی

وی بیان کرد: خدام و خدمتیاران فرهنگی حرم مطهر رضوی هر روز صبح در سلسله جلسات تبیین سبک زندگی عفیفانه شرکت می کنند که با سخنرانی حجج اسلام فرازی نیا و بیاتی در رواق شیخ حر عاملی برگزار می شود.

 

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی یادآور شد: این نشست‌ها با هدف تبیین روش‌های تربیت دینی، بازخوانی و بازشناسی آموزه‌های دینی و به کارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی و نیز بهره‌گیری از فرهنگ ائمه اطهار(ع) در حرم رضوی برگزار می شود./1308/303/ب3

 

ارسال نظرات