۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۶۹۸۲
امام جمعه بابل:

عفاف و حجاب مطالبه ای عمومی و غیرقابل گذشت در جامعه است

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که مساله عفاف و حجاب يك مطالبه عمومی غیر قابل گذشت در میان جامعه است، گفت: خواسته عموم مردم اجراي دقيق، و به دور از اعمال نظر سليقه ای قانون عفاف و حجاب در جامعه است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع دست اندرکاران گرامیداشت روز عفاف و حجاب شهرستان بابل، گفت: کشف حجاب بزرگترین خیانت رضاخان در میان جامعه مسلمان و معتقد ایران به تأسی از فرهنگ غرب زده ترکیه بود.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل، افزود: هوشیاری علما و شخصیت های بزرگ دینی در برابر اقدام خائنانه رضاخان، موجب مقاومت های گسترده مردمی شد که خونبارترین آن در قیام مردم مشهد در مسجدگوهرشاد و در جوار بارگاه رضوی بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به تلاش دشمنان در از بین بردن شعائر و باورهای دینی در بین آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: آن روزها با زور و اجبار در صدد بودند تا حریم عفاف را در جامعه بشکنند و بعد از ناکامی در اجرای این طرح، امروز به ناتوی گسترده فرهنگی علیه فرهنگ دینی عفاف و حجاب روی آوردند.

 

وی ادامه داد: اهمیت عفاف و حجاب را دشمنانی می فهمند که جلوی آن را می گیرند و به شدت درصدد شکستن حریم عفاف و حجاب در جامعه اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام روحانی از هم گسستن نهاد خانواده را از اهداف مهم استکبار علیه بنیان های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: عفاف و حجاب به مانند مشتی بر دهان دشمن زده می شود و حریم خانواده را استحکام می بخشد و از این رو آنان با برداشتن حجاب از بانوان ما از هم گسستن نهاد خانواده را دنبال می کنند.

 

وی افزود: تا زمانی که عفاف و حجاب در کشور وجود دارد دشمنان نمی توانند زمینه هرزگی را برای زنان و مردان ما فراهم کنند و جامعه ما را در اختیار بگیرند.

 

امام جمعه بابل به تشریح علت نامگذاری بیست و یکم تیرماه پرداخت و گفت: نامگذاری روز عفاف و حجاب برای این است که به جامعه و زنان و مردان و مسؤولان ما تذکر داده شود که مسأله عفاف و حجاب از ارزش های بزرگ اسلامی است.

 

وی با اشاره به آیات حجاب در قرآن، تأکید کرد: خدای متعال در سوره مبارکه نوح و دیگر آیات توجه عظیمی نسبت به مسأله عفاف و حجاب داشته است.

 

حجت الاسلام روحانی افزایش تعداد طلاق در جامعه را نتیجه افزایش بی بند و باری ها و عدم توجه به موضوع عفاف و حجاب در بین این خانواده ها بیان کرد و گفت:  دود بی توجهی ها به دستورات اسلام در حوزه حجاب به چشمان جامعه ما به ویژه بانوانی وارد شد که به جای توجه به عفات و حجاب، هر روز خود را با هزاران رنگ و لعاب در معرض دید افراد جامعه قرار دادند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با انتقاد از عدم اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: همه قوای سه گانه و همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند تا اين خواسته عمومی يعني نهادينه شدن فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله به بدحجابي و بي عفتي به اجرا در بيايد.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که مسأله عفاف و حجاب يك خواست عميق و غير قابل گذشت است، خاطرنشان کرد: خواسته عموم مردم اجراي دقيق، همه جانبه و به دور از اعمال نظر سليقه ای قانون عفاف و حجاب با تثبيت مسأله عفت عمومي در جامعه است.

 

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای راهپیمایی عفاف و حجاب در بابل، گفت: همه افرادی که دغدغه و نگرانی از وضیت کنونی حجاب در جامعه را دارند، باید مطالبات خود از مسؤولان و اجرای فریضه حجاب را در جامعه فریاد بزنند./1313/202/ب2

ارسال نظرات