۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۳۷۰۵۳
سخنران حرم رضوی:

خانواده، اساسی ترین بستر رشد شخصیت فرزندان است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این‌که والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند به شخصیت های مهم از جمله علامه مجلسی اشاره کرد و گفت: والدین این علامه نقش بسیار بزرگی در تربیت این شخصیت بزرگ داشته اند.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع سخنران حرم رضوی ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با تبیین« اثار عفاف و حجاب در تشکیل استحکام خانواده متعالی گفت: حیایی که دروان کودکی با آن مواجه هستیم حیایی است که نشات گرفته از عقل است که به انسان دارای فهم می گوید شخصیتی دارد که خیلی ارزشمند است.


سخنران حرم رضوی با بیان اینکه عبور از مرز حیا، گول زدن خود انسان است به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد حیاء اشاره کرد و افزود: همه حوادث و اتفاقات در خانواده و جامعه در اثر بی توجهی به مرزهای بی حیایی است.


وی با اشاره به اینکه حیاء اساس زندگی است و در جهت رشد و تربیت فرزند در استحکام خانواده ضرورت دارد به مصادیق و عواملی که حیا را کم می کند پرداخت و اظهار داشت: آن‏چه سلامت فرزند، جامعه و ارزش‏هاى متعالى انسانى را تضمين مى‏ كند، رعايت حيا در حوزۀ فردى و اجتماعى است

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه فرزندان زمانی که متولد می شوند و تا زمانی که در دوران طفولیت هستند مساله ای به نام شهوت نمی شناسند اما چند سالی قبل از رسیدن به بلوغ و سن تمییز باید این مساله برایشان تبیین شود، خاطر نشان کرد: فرزندان نباید در حریم خصوصی زن و شوهر فرزندان وارد شوند چون  اولین ضربه ای که به حیاء فرزند آسیب وارد می کند دیده و چشم اوست.


وی با بیان اینکه در کشور ما هر چه فیلم و سریالی ساخته می شود پایانش به عشق و دلدادگی می رسد، عنوان کرد: کانال های تلویزیونی امروزی عاملی برای پوشش و وقت تلف کردن والدین در زندگی های امروزی است


سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه دیدن زمینه عمل است و دیده فرزند باید کنترل شود، به پر کردن اوقات فراغت فرزندان تاکید کرد و اظهار داشت: تربیت فرزندان به اندازه یک گیاه نیاز به پرورش دارد.


وی در ادامه با بیان اینکه والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند به شخصیت های مهم از جمله علامه مجلسی  اشاره کرد و افزود: والدین این علامه نقش بسیار بزرگی در تربیت این شخصیت بزرگ داشته اند.


حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان با بیان اینکه دیدنی ها و شنیدنی های فرزندان را باید مدیریت کرد، افزود: خانواده، اساسی ترین بستر رشد شخصیت فرزندان است./859/202/ب3

ارسال نظرات